idvazba: 13325
šablona: stranka_novinky
čas: 3.3.2021 08:47:55
verze: 4827
uzivatel:
remoteAPIs:
branch: trunk
Obnovit | RAW

do studijních programů Ekonomika a management (Bc.) a Odvětvový management se specializacemi Projektové řízení inovací a Řízení chemického průmyslu (Ing.).
Podmínky pro přijetí do ekonomických programů se liší od podmínek pro ostatní programy VŠCHT Praha. Pro podrobné informace o studiu ekonomických programů, podmínkách přijímacího řízení přejděte do sekce pro uchazeče nebo na celoškolský portál https://studuj.vscht.cz/byznys/.
Všechny studijní programy jsou akreditovány v českých i anglických verzích. Pro více informací o studiu anglických programů navštivte webové stránky https://business.vscht.cz. Podívejte se i na záznam z našeho Dne otevřených dveří:


V rámci programu TAČR Trend, Podprogram 1 "Technologičtí lídři", byl podpořen projekt společnosti Icontio Ltd s názvem „Vývoj systému pro monitoring a vyhodnocení vybraných rizikových faktorů fyzické zátěže pracovních operací v kontextu Průmyslu 4.0“. Dojde jím k podpoře průmyslového výzkumu a experimentálního vývoje. Univerzitní týmy Vysoké školy chemicko-technologické v Praze, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Českého vysokého učení technického v Praze, Univerzity Palackého v Olomouci, a Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava budou v rámci tříletého projektu ovlivovat charakter průmyslové inovace ČR. Vedoucím řešitelského týmu za VŠCHT je doc. Ing. Lenka Švecová, Ph.D.

The Academic Program for Entrepreneurship International Bootcamp has started on 1st March from Munich. More than 50 students (from Netherlands, UK, Germany, the Czech Republic) were divided in 12 international teams. Among those are 7 students from UCT Prague.
Students will work on challenges from FC Bayern München (among others) with international coaches. At the end of the event students will present their startup pitches to a jury of industry experts.

Are you interested in developing your skills to lead inclusive, resilient workplaces? Are you curious to find out more about yourself as a leader and how to enhance learning organisations?
If so, join us for the 3AMK summer school online course 'Leadership skills for a changing world'.
In this course, you will join international students alongside other masters and teachers from Metropolia, Laurea, and Haaga-Helia to exchange stories on leadership and develop skills that enhance team work and collaboration.
If this course sounds like a match, please consider registering before March 7th via this link.
Hope to see many of you there!

I v této nelehké době probíhají státní závěrečné zkoušky. Bylo moc hezké se po čase opět potkat osobně.
Přejeme všem absolventům úspěšný start do dalšího studia nebo do pracovního života!

Řešitelské týmy Ústavu ekonomiky a managementu uspěly v mimořádné podzimní výzvě Erasmus+ Strategická partnerství v oblasti vysokoškolského vzdělávání, zaměřené na prioritu "Inovativní postupy v digitálním věku".
VŠCHT Praha tak bude v nadcházejících dvou letech spolu s partnery z Portugalska, Finska, Litvy, Chorvatska, Maďarska, Nizozemska, Německa a Rakouska řešit mezinárodní projekty Virtual Visiting Professors (doc. Vlachý jako koordinátor grantu), Collaborative Digital Storytelling for Sustainable Change (dr. Hřebačková jako spolupříjemce grantu) a digiDozent (prof. Dvořáková jako spolupříjemce grantu) v celkové hodnotě 680 tis. €.


KREA SPRING SCHOOL offers an international online experience to students interested in marketing, focusing in particular on multicultural customer experience, and brand storytelling.
Selected students from UCT School of Business will be able to participate without any fees or extra costs, as part of an international project “Interdisciplinary collaborative approaches to learning and teaching in Higher Education” (CORALL), in which UCT School of Business cooperates with major European universities including Beuth-Hochschule Fuer Technik Berlin, Germany, Haaga-Helia Ammattikorkeakoulu, Finnland, Budapest Business School, Hungary, Ekonomicka Univerzita, Slovensko or Instituto Politecnico Da Guarda, Portugal. The language of the event is English. KREA Spring School consists of weekly sessions in March and April, and an intensive week in May.
Students will work in a multicultural team to tackle a sustainable marketing challenge together with a network of peers and experts from partner universities and companies across Europe.
The Krea Spring School 2021 course topic is sustainable chocolate. During the course, participants will discuss sustainability challenges of chocolate production and consumption, study and analyze customer experiences, and plan creative and inspirational ways to persuade audiences to make more sustainable chocolate purchasing decisions.
To learn more, visit the following link:

V prosincovém vydání školního magazínu SPIN se o své zkušenosti a zážitky podělili i naši posluchači Frantiček Ševčík (Ekonomika a management) a Martin Lacka (Projektové řízení inovací).
František Ševčík, Ekonomika a management
Jaký je pro tebe rozdíl v distanční výuce na střední a na vysoké škole?
Jelikož jsem distanční výuku na střední škole osobně nezažil, nemohu tudíž popsat zásadní rozdíly. Z mého úhlu pohledu je studium na vysoké škole, ať už prezenční, či distanční, časově náročnější, ale zároveň je velmi flexibilní. Nikdo vás do ničeho nenutí a nikdo vás už nedrží za ručičku a neříká vám „Udělej si úkol, je to potřeba“. Mně osobně to vyhovuje, rozdělím si čas tak, jak já potřebuji, a zvládám do toho zakomponovat jak práci, sport, tak i zábavu i za těchto nepříjemných podmínek, které nás
potkaly.
Jak vnímáš distanční výuku na VŠCHT Praha? Co bys vyzdvihl a co naopak zlepšil?
Řekl bych, že všichni vyučující se toho chopili zdatně, zvládají nemyslitelné a pracují za pochodu. Jsou vstřícní a nápomocní všem, kdo to potřebují, ať už se bavíme o studijních záležitostech, o jazykových bariérách či čemkoliv jiném. Rozhodně bych vyzvednul možnosti online konzultací a dobrou přípravu vyučujících na hodinu a kvalitní podklady. Možná bych se víc zaměřil na lepší zapojení do mimoškolních aktivit pro nové studenty ekonomie.
Povedlo se ti poznat nové lidi i během distanční výuky? Využil jsi některé aktivity, které nabízejí studenti (K3S, spolky, senátoři, Tutoři, ...)?
Popravdě jsem si nejvíc známostí udělal na seznamováku, na společném prvním dni pro ekonomy a dalších pár společných mimoškolních akcích. Samozřejmě jsem potkal nové lidi, se kterými jsem se skamarádil i během online výuky, ale je to úplně něco jiného, když tam chybí sociální kontakt. Bohužel jsem neměl příležitost se zúčastnit žádné z akcí pořádaných studijními spolky, ale věřím, že by to stálo za to. Využil jsem párkrát Tutory, když jsem potřeboval odpověď na otázky ohledně školy, zápočtů a podobně. Rozhodně bych se nebál jim napsat, jsou to moc fajn lidi.
Jak se vypořádáváš se samotou, odloučením od přítomnosti ve škole? Vzkázal nebo poradil bys něco svým spolužákům?
Se samotou se vypořádávat úplně nemusím, jsem v pravidelném kontaktu s rodiči a pár kamarády, co bydlí kousek od mého bytu. Když potřebuji, tak si s bývalými spolužáky zahraji na počítači a vyčistím si hlavu. Také mám práci, která mi vyplňuje část dne a zpestřuje mi monotónní dny, a s tím, že jsem si šikovně zlomil kotník před druhou vlnou korony, tak jsem nucen i k rehabilitaci. Takže za sebe můžu říct, že mám poměrně pestré dny a distanční výuka mi dost pomohla to vše stíhat. Svým spolužákům bych poradil, ať se obklopí lidmi, se kterými je jim dobře, a zkouší se zlepšovat v nových dovednostech nebo si přečtou novou knihu. Zpestřete si dny čímkoliv novým a jiným. Držím Vám palce a snad se brzy uvidíme v Carbonu.
VYSTOUPIT Z KOMFORTNÍ ZÓNY BYLO MÉ NEJLEPŠÍ ROZHODNUTÍ
O zkušenostech se studiem nového navazujícího magisterského programu Projektové řízení inovací píše Martin Lacka, student prvního ročníku.
Klišé o tom, že byste nikdy neudělali nějakou věc, ale nakonec ji v budoucnu stejně uděláte, zná snad každý. Mně se toto stalo docela nedávno, když jsem se v srpnu dostal na magisterský obor Projektové řízení inovací na VŠCHT. Jako studenta, který by měl tento rok zároveň dokončovat jiný magisterský obor na VŠCHT, mě nadchla možnost rozvíjet se i jinak než jen po stránce chemické. Mé zkušenosti a stejně tak zkušenosti mých spolužáků s novým ekonomickým oborem jsou samozřejmě poznamenány pandemií, kvůli které bylo 100 % výuky přesunuto do distanční formy.
Co je potřeba ocenit, byl adaptační den na začátku semestru, kdy byla možnost poznat osobně alespoň část spolužáků, ze kterých se nestala pouhá jména v aplikaci MS Teams během přednášek a cvičení. Zároveň musím dodat, že mě překvapila jejich diverzita. Kromě lidí studujících zároveň jiný obor z VŠCHT tvoří další část lidé již pracující, kteří si doplňují vzdělání, nebo ze zahraničních univerzit. Jelikož je obor koncipovaný tak, že lze předměty studovat plně v angličtině, je možnost setkat se s opravdu širokým spektrem lidí, které určitě stojí za to poznat osobně, čehož se snad jednou opět dočkáme. Kromě nových spolužáků bylo možné na adaptačním dni poznat také vyučující jednotlivých předmětů, u kterých platí dvojnásob, že je fajn vědět, kdo se skrývá za každotýdenními prezentacemi.
Celkově tedy studium probíhá sice formou distanční, alespoň za sebe ale mohu říct, že se všichni snaží o co možná nejhladší průběh. Velkým a příjemným překvapením pro mě bylo i množství týmových projektů, které jinde na VŠCHT není tak obvyklé. Ať už formou společné prezentace, vypracování case studies, či rovnou celé semestrální práce, je téměř v každém předmětu zahrnuta alespoň částečná spolupráce mezi více lidmi. V rámci předmětu Project management se s mým týmem například podílíme na vytvoření sociálních sítí speciálně pro ekonomické programy na naší škole (School of Business UCT).
Sečteno podtrženo, nejspíše jsme si všichni tento semestr představovali trochu jinak, ale určitě můžu s klidným svědomím říct, že vystoupit z komfortní zóny a přihlásit se na obor Projektové řízení inovací patří k nejlepším rozhodnutím, které jsem tento rok učinil.

Od prosince přijímáme přihlášky do akreditovaných vzdělávacích programů pro učitele angličtiny.
Jednosemestrální Doplňující didaktické studium angličtiny otevíráme od února 2021. Čtyřsemestrální Rozšiřující studium angličtiny od září 2021.
Koncepce vzdělávacích programů sleduje plnění zákonných kvalifikačních předpokladů pro výuku anglického jazyka podle zákona č. 563/2004 Sb. a Vyhlášky MŠMT 317/2005 Sb. Některé kurzy je možné financovat z projektů zjednodušeného vykazování – „Šablony II“.


Ve dnech 14.1. a 15.1. 2021 zahájíme první dva moduly online kurzu Certifikovaný manažer digitálního nákupu.
Jste nákupčím, manažerem či ředitelem nákupu, nebo se o podobnou pozici ucházíte?
Zlepšíme vaše dovednosti, dáme vám do rukou širokou škálu účinných nástrojů a zprostředkujeme vám nové užitečné kontakty. Právě pro vás je tu kurz Certifikovaný manažer digitálního nákupu.
Cílem kurzu je (1.) seznámit účastníky s pokročilými nákupními metodami jako řízení potřeb, práce se specifikací, řízení vztahů s interními i externími partnery, inovační management, udržitelný nákup nebo kontinuální zlepšování nákupu, (2.) a současně poskytnout ucelený pohled na digitalizaci nákupu z hlediska požadavků organizace, existujících nástrojů, využití těchto nástrojů v praxi, vytvoření digitální strategie nákupu a její úspěšnou realizaci v organizaci.
První den začneme tématem "Digitální transformace a lidé" dozvíte se něco nového, podíváte se na problém z nové perspektivy, získáte nástroje pro analýzu ve své společnosti. Mini-přednášky proložíme diskusí nad tématy, která jsou relevantní bez ohledu na to, zda jste leadeři nebo účastníci digitální transformace nákupu:
- Jak lidé vnímají digitální transformaci nákupu neboli trnitá cesta od zavedení k akceptaci,
- Když technologie předběhnou lidi, neboli jak řídit digitální revoluci v různorodém týmu.
- Proč je reálný přínos digitálních technologií tak vzdálený od teorie, neboli nástroje bez dovedností.
- Aktivní řízení třecích ploch, jak ovlivnit úspěch e-procurementu.
Vedle toho si všichni vyzkoušíme, srovnáme a prodiskutujeme:
- Znalosti nástrojů Nákupu 4.0,
- Audit řízení dat v rámci naší organizace,
- Audit připravenosti firmy na digitalizaci
Lektorem kurzu je PhDr. Jan Vašek, MSc. et MSc.
Stále je možné se přihlásit na kurzy.byznys@vscht.cz.
Více informací o kurzu : https://kem.vscht.cz/diginakup

Za krásného počasí jsme využili venkovní prostory nového sídla v areálu Lighthouse na Maninách. Studenti poznali své nové učitele i spolužáky, dozvěděli se víc o organizaci studia, jednotlivých předmětech i zaměřeních, a mezitím se ještě na konci léta stihli opálit.

Akademickým plénem jsme zahájili rok 2020/21 ve výrazně posíleném složení. Stávající akademické pracovníky ústavu doplnilo sedm desítek nových kolegů, kteří zabezpečí výuku v nově akreditovaných studijních programech a budou se podílet na dalším rozvoji ekonomických disciplín na VŠCHT Praha.
Samostatně i ve spolupráci s fakultami VŠCHT Praha jsme již podali několik nových výzkumných projektů, rektor nám podepsal první dvě mezinárodní smlouvy o výuce společných Double Degree programů, připravujeme nové prostory pro práci i výuku. Vzhledem ke zvýšenému důrazu na internacionalizaci nás najdete i na nových anglických webových stránkách https://business.vscht.cz

Cílem projektu BIOCOMP je popsat a seřadit dle důležitosti specifické dovednosti / kompetence v oblasti biobased economy (BBE), doplnit stávající popis dovedností ESCO a vyvinout on-line nástroj založený na výukových scénářích pro vytvoření individualizovaných vzdělávacích programů pro pracovníky v cirkulární ekonomice.
Projekt je dvouletý, realizovaný v rámci programu Erasmus+, konkrétně ve výzvě KA2 Strategická partnerství (KA2 - Cooperation for innovation and the exchange of good practices KA202 - Strategic Partnerships for vocational education and trainining).
Všechny informace jsou zveřejňovány na stránce https://biocompetences.eu.


Pro zlepšení studijní úspěšnosti v programech Ekonomika a management a Odvětvový management nabízíme studentům, kteří nejsou rodilými mluvčími, zdokonalovací kurs českého jazyka.
Výuka bude probíhat každý čtvrtek od 15:00 do 17:00 online. Zájemci se hlaste u studijních referentek Ústavu, katerina.pavlickova@vscht.cz nebo jaroslava.bradacova@vscht.cz.

U příležitosti 72. sjezdu chemiků, který se konal 7. - 9. září 2020 v Praze bylo prezentováno 9 sdělení v rámci "Ekonomické sekce", kterou měl v gesci Ústav ekonomiky a managementu VŠCHT Praha. Prezentovaná témata pokryla problematiku vývoje a výkonnosti chemického průmyslu, ekonomického modelování a několik dílčích témat, např. řízení lidských zdrojů.
Příspěvky ústavu naleznete zde:
Indikátory konkurenceschonosti v chemickém průmyslu,
Kompetence pracovníků v bio-based ekonomice,
Očekávaná skladba motorových paliv v roce 2030,

Ing. Tomáš Formánek u nás získal inženýrský titul a pustil se i do doktorátu. Ale podnikání ho pohltilo příliš brzy a nedokončil ho. Škoda, jeho myšlenky byly zajímavé už tehdy a pro studenty by byl jistě přínosem.