Artur Shamyan, student 1. ročníku programu Ekonomika a management, vítěz 2. ročníku Holešovického šachového turnaje
Odkud pocházíš a jak by ses krátce představil?
Jmenuji se Artur, je mi 18 let. Jsem z Ukrajiny, z města Mykolaiv. Do České republiky jsem se dostal po začátku války v mé zemi. Studuji zde prvním rokem a zároveň druhým rokem na ukrajinské univerzitě.
Jak dlouho hraješ šachy a kolik času jim věnuješ?
Šachy hraji od svých 5 let (téměř 14 let). Dříve jsem se šachům určitě věnoval více, nyní se snažím alespoň 2 hodiny denně.
Jaký by tvůj doposud největší šachový úspěch?
Několikrát jsem se dostal mezi deset nejlepších ukrajinských šachistů v rapid šachu ve své věkové kategorii. A nedávno proběhl turnaj pořádaný Garrym Kasparovem - Mistrovství světa univerzit, kde jsem hrál za tým Taras Shevchenko National University of Kyiv a náš tým obsadil 10. místo ze 116 týmů z celého světa. A já sám jsem v žebříčku jednotlivců obsadil 21. místo z 548 hráčů.
Trénuješ hru spíš na počítači nebo na skutečné šachovnici?
Nyní samozřejmě hraji častěji online, jelikož trénuji doma. Hru „naživo“ je ale také potřeba trénovat, zejména při přípravě na turnaje.
Čím jsou pro tebe šachy? Sportem, uměním, nebo vědou?
Dobrá otázka. Šachy skutečně spojují rysy sportovní soutěže, vědeckého výzkumu a uměleckého díla. Pro mě jsou šachy především hra. Navíc se tato hra zásadně liší od vědy. Řekněme, že v matematice se 2×2 vždy rovná 4 a chyba téměř vždy vede ke špatnému výsledku. V šachu může být 2×2=5, a obecně tolik, kolik chcete, ale vítězem je ten, kdo udělá předposlední chybu.
Co děláš, když nehraješ šachy?
Jelikož studuji dvě vysoké školy, volný čas je pro mě luxus. Na šachy si taky stěží najdu čas. Ale přesto se kromě studia a šachu věnuji i sportu a o víkendech se dokonce vídám s přáteli a relaxuji.
Jaké jsou tvé další zájmy kromě šachů?
Kromě šachů se věnuji boxu (překvapivě), a také plavání – téměř 14 let, stejně jako šachy, ale neprofesionálně, i když jsem vyhrál několik soutěží.
Na VŠCHT studuješ prvním rokem. Co tě zlákalo ke studiu Ekonomiky a managementu?
Vysoká škola mi velmi pomohla po příchodu do Prahy, kdy jsem kvůli válce opustil Ukrajinu. Dostal jsem příležitost pokračovat ve studiu, za což jsem nesmírně vděčný. Mám opravdu rád ekonomiku a opakovaně jsem se ujistil, že jsem si vybral správně.
V čem si myslíš, že je tento obor prospěšný?
Ekonomika a management výrazně rozšiřují mé možnosti po studiu. Můžu se stát manažerem nebo založit vlastní firmu.
Co na studiu VŠCHT oceňuješ nejvíc?
Různorodost předmětů, styl výuky, možnost pracovat ve flexibilním rozvrhu.
Co je pro tebe při studiu nejtěžší?
Těžko říct, neřekl bych, že je to pro mě těžké, nebo že se něco nedaří. Myslím, že když má člověk zájem, tak to pro něj není těžké.
Pracuješ při studiu? Pokud ano, kde?
Zatím nepracuji, ale hledám nějakou práci související s tím, co právě studuji.
Jaké jsou tvé plány po ukončení studia?
Doufám, že před promocí získám také nějaké pracovní zkušenosti a poté půjdu pracovat pro velkou společnost, stanu se vrcholovým manažerem a poté založím vlastní podnik. A jsem si jist, že znalosti, které k tomu poskytuje VŠCHT, budou více než dostatečné.
jaro 2023
Bc. Moira Skopljak, absolventka programu Economics and Management
Since the year 2022 came to an end, I’ve been reflecting on my accomplishments. At the top of my list is graduating university, which was one of my main goals for this year.
I'm thrilled to share that I’ve officially graduated as first in my cohort from University of Chemistry and Technology in Prague (UCT Prague) with a bachelor's degree in Economics and Management.
My main specialization was in the field of Marketing and Corporate Finance. Thanks to that I've gained a range fundamentals in each of the fields, which I've used in my previous jobs. During my studies I've had a chance to explore what I want to do in life, not only on a career basis but also on a personal level. I was given the opportunity to meet so many interesting people from both Finance and Marketing world, which is priceless. I've also faced some challenging tasks however it had been undoubtedly worthwhile because it helped me to grow.
This is my first big step towards fulfilling my lifetime goals. Therefore, it is important to cherish these last three years and be proud of it! Now I’m excited to see, where my life will take me next!
zima 2022
Bc. Jan Souřezný, absolvent programu Ekonomika a management
From shy Bachelor freshman to studying in Mexico, Thailand and Taiwan within three years...
As a 100% conservative and shy person, I would have never thought that I‘d travel more than I have in the past 3 years of bachelor studies, but the International Office has such an excellent and wide range of study abroad opportunities that I was able to pick my dream destination every time.
It all started right at the begining of my studies when we were presented with all the International opportunities available to us as students. During the 2nd semester, I learned more about the study abroad experiences of other students. At that time, I was afraid to leave for one whole semester, so Summer School for 2 weeks seemed like a perfect balance. At the same time, my options were all exciting and exotic countries like South Korea, Mexico, and Taiwan, from which I choose CETYS, Mexico. Long story short, after two weeks in Ensenada, Baja California + two more weeks spent in the USA, I was eager to leave for the whole semester, a prospect which had been “too scary” for me before that.
As soon as I returned, I contacted the International Office to declare my interest in going for an exchange. They were very friendly and helpful, and during the registration round in Autumn, I signed up for a semester at KMITL in Bangkok, Thailand. This country was already half-affected by COVID, but I guess no one can complain about quarantine at the beach. KMITL offers a very similar study program to the School of Business UCT Prague (you can start to understand how carefully our partner Universities are chosen), so I was able to transfer enough ECTS credits for the whole semester. Among Thai teachers, I also had international teachers who brought fresh and innovative ways of learning experience.
When the pandemic entered our lives in March, the school’s reaction was very prompt and classes went online immediately. International students were offered the option of finishing the semester with them but online in their home country. The majority of international students took this option, but I felt pitiful about leaving, so I took a risk and stayed in Thailand. I’m glad for this complex decision because the quarantine wasn’t for eternity, and after a month, another load of travel experiences awaited me.
In the meantime, there were two more main international events organized by our International Office which I regret not taking – the first was a three week visit to Wuhan, China with an intensive business course and the second was the ATHENS one-week programme in Milan. I thought it would be too much for me to take part in these opportunities just a few months before the Thailand exchange. Looking back, I think it was a mistake to let it go.
What now? After sucesfully graduating from the Bachelor‘s program, a Master‘s programme is awaiting me at NSYSU in Kaohsiung, Taiwan. I was admitted to the program, so I’m currently spending my time preparing for another two years full of unforgettable international experiences, people, culture and knowledge. I would’ve never considered this plan alone without the leadership and support of my school‘s International Office. Thank you so much for showing me you don’t have to stick to your home country for your entire life, and the world is open and full of possibilities!
podzim 2021
František Ševčík, student 1. ročníku programu Ekonomika a management
Jaký je pro tebe rozdíl v distanční výuce na střední a na vysoké škole?
Jelikož jsem distanční výuku na střední škole osobně nezažil, nemohu tudíž popsat zásadní rozdíly. Z mého úhlu pohledu je studium na vysoké škole, ať už prezenční, či distanční, časově náročnější, ale zároveň je velmi flexibilní. Nikdo vás do ničeho nenutí a nikdo vás už nedrží za ručičku a neříká vám „Udělej si úkol, je to potřeba“. Mně osobně to vyhovuje, rozdělím si čas tak, jak já potřebuji, a zvládám do toho zakomponovat jak práci, sport, tak i zábavu i za těchto nepříjemných podmínek, které nás potkaly.
Jak vnímáš distanční výuku na VŠCHT Praha? Co bys vyzdvihl a co naopak zlepšil?
Řekl bych, že všichni vyučující se toho chopili zdatně, zvládají nemyslitelné a pracují za pochodu. Jsou vstřícní a nápomocní všem, kdo to potřebují, ať už se bavíme o studijních záležitostech, o jazykových bariérách či čemkoliv jiném. Rozhodně bych vyzvednul možnosti online konzultací a dobrou přípravu vyučujících na hodinu a kvalitní podklady. Možná bych se víc zaměřil na lepší zapojení do mimoškolních aktivit pro nové studenty ekonomie.
Povedlo se ti poznat nové lidi i během distanční výuky? Využil jsi některé aktivity, které nabízejí studenti (K3S, spolky, senátoři, Tutoři, ...)?
Popravdě jsem si nejvíc známostí udělal na seznamováku, na společném prvním dni pro ekonomy a dalších pár společných mimoškolních akcích. Samozřejmě jsem potkal nové lidi, se kterými jsem se skamarádil i během online výuky, ale je to úplně něco jiného, když tam chybí sociální kontakt. Bohužel jsem neměl příležitost se zúčastnit žádné z akcí pořádaných studijními spolky, ale věřím, že by to stálo za to. Využil jsem párkrát Tutory, když jsem potřeboval odpověď na otázky ohledně školy, zápočtů a podobně. Rozhodně bych se nebál jim napsat, jsou to moc fajn lidi.
Jak se vypořádáváš se samotou, odloučením od přítomnosti ve škole? Vzkázal nebo poradil bys něco svým spolužákům?
Se samotou se vypořádávat úplně nemusím, jsem v pravidelném kontaktu s rodiči a pár kamarády, co bydlí kousek od mého bytu. Když potřebuji, tak si s bývalými spolužáky zahraji na počítači a vyčistím si hlavu. Také mám práci, která mi vyplňuje část dne a zpestřuje mi monotónní dny, a s tím, že jsem si šikovně zlomil kotník před druhou vlnou korony, tak jsem nucen i k rehabilitaci. Takže za sebe můžu říct, že mám poměrně pestré dny a distanční výuka mi dost pomohla to vše stíhat. Svým spolužákům bych poradil, ať se obklopí lidmi, se kterými je jim dobře, a zkouší se zlepšovat v nových dovednostech nebo si přečtou novou knihu. Zpestřete si dny čímkoliv novým a jiným. Držím Vám palce a snad se brzy uvidíme v Carbonu.
podzim 2020
Martin Lacka, student 1. ročníku specializace Projektové řízení inovací
Klišé o tom, že byste nikdy neudělali nějakou věc, ale nakonec ji v budoucnu stejně uděláte, zná snad každý. Mně se toto stalo docela nedávno, když jsem se v srpnu dostal na magisterský obor Projektové řízení inovací na VŠCHT. Jako studenta, který by měl tento rok zároveň dokončovat jiný magisterský obor na VŠCHT, mě nadchla možnost rozvíjet se i jinak než jen po stránce chemické. Mé zkušenosti a stejně tak zkušenosti mých spolužáků s novým ekonomickým oborem jsou samozřejmě poznamenány pandemií, kvůli které bylo 100 % výuky přesunuto do distanční formy.
Co je potřeba ocenit, byl adaptační den na začátku semestru, kdy byla možnost poznat osobně alespoň část spolužáků, ze kterých se nestala pouhá jména v aplikaci MS Teams během přednášek a cvičení. Zároveň musím dodat, že mě překvapila jejich diverzita. Kromě lidí studujících zároveň jiný obor z VŠCHT tvoří další část lidé již pracující, kteří si doplňují vzdělání, nebo ze zahraničních univerzit. Jelikož je obor koncipovaný tak, že lze předměty studovat plně v angličtině, je možnost setkat se s opravdu širokým spektrem lidí, které určitě stojí za to poznat osobně, čehož se snad jednou opět dočkáme. Kromě nových spolužáků bylo možné na adaptačním dni poznat také vyučující jednotlivých předmětů, u kterých platí dvojnásob, že je fajn vědět, kdo se skrývá za každotýdenními prezentacemi.
Celkově tedy studium probíhá sice formou distanční, alespoň za sebe ale mohu říct, že se všichni snaží o co možná nejhladší průběh. Velkým a příjemným překvapením pro mě bylo i množství týmových projektů, které jinde na VŠCHT není tak obvyklé. Ať už formou společné prezentace, vypracování case studies, či rovnou celé semestrální práce, je téměř v každém předmětu zahrnuta alespoň částečná spolupráce mezi více lidmi. V rámci předmětu Project management se s mým týmem například podílíme na vytvoření sociálních sítí speciálně pro ekonomické programy na naší škole (School of Business UCT).
Sečteno podtrženo, nejspíše jsme si všichni tento semestr představovali trochu jinak, ale určitě můžu s klidným svědomím říct, že vystoupit z komfortní zóny a přihlásit se na obor Projektové řízení inovací patří k nejlepším rozhodnutím, které jsem tento rok učinil.
podzim 2020
... Jeden z hlavních důvodů, proč studujeme na vysoké škole, je bezesporu získání vysněné práce, nebo informací k založení vlastního byznysu. V ideálním případě by student díky univerzitě měl rozvíjet své zájmy a získat hlubší znalosti dané problematiky, které mu poskytnou lepší možnosti profesního uplatnění. Co si ale počít, když má student, tak jako já více zájmů, které není schopen pokrýt jeden studijní obor? Případně pokud člověk studuje technický obor a cítí, že i přes jeho zajímavost, by rád viděl celý obraz fungování trhu a firem? Já osobně jsem nalezl odpověď v kombinaci studia Technologie konzervování a restaurování uměleckořemeslných předmětů a studia oboru Projektové řízení inovací u nás na VŠCHT.
Tato kombinace mi dává smysl zejména kvůli propojení technických znalostí s vědomostmi o fungování firem a jejich řízení, které je základem každé úspěšné společnosti. Někdo možná namítne, že pokud se stane expertem v některé z technických oblastí, určitě si uplatnění najde a bude v práci spokojený. Pro některé lidi to může být skutečně pravda, nicméně troufám si tvrdit, že v dnešní době vyznačující se rychlou změnou, globalizačními faktory a narůstající konkurencí je potřeba brát věci ze širší perspektivy. A to především zabývat se kromě samotného výzkumu či „produktu“ také i aspekty zahrnující řízení a směřování firmy.
Já osobně z dnešního pohledu vidím, že spojení odlišných, technicky a ekonomicky zaměřených oborů dává smysl. Tato netradiční kombinace studií v mém případě zaujala nejednoho zaměstnavatele a pomohla mi k lepším možnostem pracovních pozic již teď během dokončování mého studia.
Na začátku to není jednoduché rozhodování a určitě jde o více práce a nároků na organizaci času. Zároveň pokud ale cítíte, že chcete získat znalosti z více rozličných oborů, nebo je spojit s ekonomikou a řízením, určitě neváhejte a jděte do toho, za sebe mohu říct, že se to vyplatí.
jaro 2021
Swati Kushwaha, absolventka specializace Innovation Project Management
Moving to a new country where I did not know anyone was a very big decision, but I really wanted to pursue this course and discussed it with my family, and they supported my decision. I contacted the admission representative from international office and found them very helpful and friendly making the overall experience very smooth. They helped me every step of the way till the time I moved to Prague.
When I landed in Prague the admission representative was there to pick me up and helped me settle in the dormitory also becoming one of my first friends abroad. I was told while moving here that the language can be a barrier and I was a little frightened in the beginning but as I started meeting people, I found out that they are really very helpful and polite. In my 1.5 years of living in Prague I did not ever feel that language is a barrier here. The younger generation speaks English really well. Prague has one of the best Public transportation system I have witnessed which makes it really easy to move around. As students you also get many benefits as discounts in the University canteen, transportation pass and discounts in some food joints. Prague is extremely safe and is one of the best cities for a student in my experience and now I can say I have totally fallen in love with Prague.
The skills and knowledge gained during my B-Tech helped me with the subjects as many subjects used a mathematical approach. The teachers here at UCT treat us like colleagues which makes the students feel professional from the very beginning. The professors here have a very rich industrial background with years of experience. They use case studies to teach us which makes the classes interesting and even more practical.
I gained exposure to a diverse and international group of UCT classmates as well as their insights on the industries they have worked making a very dynamic classroom environment. The UCT School of Business prepared me for today’s job market. After completing my graduation I joined an American multinational company. I am so happy I made the right decision to join UCT, I would not have done it any other way .
léto 2022
Zhou Guoting Grace, studentka 3. ročníku programu Economics and Management
Hello everyone, my name is Grace, I am a final-year Bachelor student at School of Business UCT Prague. My experience with School of Business is just great, joyful and memorable.
The chance to know in detail about the School of Business, Prague and the Czech Republic was due to a project at my university in China. At that time, seven of my classmates and I were fortunate enough to be selected as the first batch of students to participate in the overseas study program. As I have never studied abroad, I was very excited and looking forward to it. In September 2018, we came to the beautiful Prague and began to study at the university for four years.
After the initial joy and excitement dissipated, I realized that my life in a foreign country was no longer comparable to that in China. Without the support of my parents, I needed to take care of my life in a foreign country alone, while also need to take care of my studies. Fortunately, the school is very helpful to international students, and I was able to quickly adapt to the studying abroad. Similarly, the lively and interesting presentation of School of Business teachers in class also made learning less boring.
Low tuition and living costs, high-quality education, and a safe and comfortable living environment allow me to study in Prague with peace of mind, and also reassure my parents. Rigorous and conscientious teachers and well-known school make my graduation diploma highly valuable. As the best engineering university in the Czech Republic, studying business here has really given me both business thinking and technical knowledge, and I am sure that the employment opportunities after graduation will also greatly increase.
In the past four years, my English level has been greatly improved, and I have made many foreign friends. I sincerely feel that choosing UCT for my undergraduate study career was the right decision, which had made my life experience more exciting. The world is big and life is bigger, and my fate with School of Business will continue in the future.
jaro 2022
Bc. Kristýna Šťovíčková, absolventka programu Ekonomika a management
Pracovala jsi při studiu? Na jaké pozici?
Ano, pracovala jsem a stále pracuji ve dvou personálních agenturách na pozici personální asistentky/konzultantky.
Co ti studium přineslo, v čem ti pomohlo? Co bylo nejdůležitější?
Pomohlo mi zejména ve vyprofilování mých profesních zájmů. Nastínilo mi určité směry, kterými bych se mohla do budoucna kariérně vydat a ukázala mi, co by mě bavilo v praxi.
Co na studiu VŠCHT oceňuješ nejvíc?
Nejvíce jsem oceňovala pedagogy, se kterými jsem byla moc spokojená, jak po stránce odbornosti, tak po stránce lidskosti. Je to také jeden z důvodů, proč jsem téměř stoprocentně připravená ve studiu na KEM VŠCHT pokračovat i na magisterském navazujícím studiu.
Co bys poradila současným uchazečům, kteří se rozhodují jaké zaměření zvolit? Podle čeho ses rozhodla ty a proč?
Určitě doporučuji zrekapitulovat si už absolvované předměty a zhodnotit, které mě bavily nejvíce, představit si sebe po absolvování školy, kde se vidím za rok, dva, tři. Podle toho si pak vybrat specializaci. Já si vybrala Personalistiku a nelituju toho, jelikož momentálně v tomto oboru pracuji a zároveň jsem byla moc spokojená s předměty specializace.
Kolik je času na záliby a zájmy mimo studium?
Volný čas se měnil v průběhu ročníků a semestrů. Průměrně jsem mohla během studia chodit do práce cca 2-3x týdně. Škola nebyla z časově nejnáročnějších, ale zároveň vyžadovala přítomnost v hodinách několikrát týdně.
jaro 2021
Jimena Galo, studentka 1. ročníku programu Economics and Management
podzim 2022
Bc. Marek Sejval, student 2. ročníku specializace Projektové řízení inovací
I had the opportunity to attend the Budapest Intensive Programme 2022. We spent one week in the capital city of Hungary, as the name suggests. The main goal was to improve our digital storytelling skills. We took fascinating seminars with Hungarian experts in fields such as marketing, advertising, and social media. I practiced how to lead a small project and deliver an outcome in a short time, which was a tourism promotional video.
The video topic was Off the beaten track and it should help the Margit district with tourism. After building a big shopping mall near this area, life faded from the streets. During the video shoot, my team focused on small businesses. We showed that the entrepreneurs have their doors open and warmly welcome every tourist.
It is a pity that this exchange was just one week long. I made a big step out of my comfort zone and I am grateful for this opportunity. I did not feel comfortable speaking in English and this programme helped me with my confidence. If you are considering some of the Erasmus events, this type is really good to start with.
podzim 2022
Ing. Tereza Vodseďálková, absolventka specializace Projektové řízení inovací
Pracovala jsi při studiu? Na jaké pozici?
Pracovala jsem ve Škoda Auto, oddělení Marketingu ČR, kde jsem měla možnost podívat se pod pokličku vytváření reklamních kampaní a účastnit se mnoha zajímavých eventů.
Co ti studium přineslo, v čem ti pomohlo? Co bylo nejdůležitější?
Ocenila jsem možnost účastnit se zahraničních kurzů a využít tak poznatky projektového řízení. Dále mi škola poskytla aktuální informace a trendy z různých oborů, které je nutné si v dnešní době neustále zjišťovat a vzdělávat se v nich.
Co na studiu VŠCHT oceňuješ nejvíc?
Zahraniční výjezdy, kurzy, získání certifikátů a podílení se na zajímavých projektech.
Co bys poradila současným uchazečům, kteří se rozhodují jaké zaměření zvolit? Podle čeho ses rozhodla ty a proč?
V rámci nabízených zaměření jsem se rozhodovala podle intuice, co mě bude nejvíce bavit a zároveň jsem si vyhledávala konkrétní informace o míře uplatnění v dané oblasti. Doporučuji si před výběrem zaměření přečíst vypsané předměty, a jaké jsou možnosti dalšího rozvoje.
Kolik je času na záliby a zájmy mimo studium?
Času na záliby a zájmy mimo studium se najde spousta. Většinou bývá výukový týden sestaven tak, že má student např. celé dva dny volno a ostatní dny má přednášky a cvičení, které ale také netrvají po celý den.
jaro 2021
Nicole Paulerová, studentka 3. ročníku programu Ekonomika a management, účastnice APE Bootcamp 2021
Thanks to the APE Bootcamp we had the privilege to meet and work with the industry experts and exclusive guest speakers, such as from Deloitte Deutschland or FC Bayern München. The course also allowed us to learn how to cooperate with other international students and use in practice design thinking, UX and entrepreneurial and innovative skills. Personally, I really appreciated the emphasis on teamwork and that the course was mainly about doing, not only listening.
Even though this 6-day intensive boot camp was held via Zoom and it was exhausting to sit all the days in front of our computer screens, I was surprised how much educational and fun that could be! I discovered some useful tools like Miro (online shared whiteboard), that significantly simplified the remote interaction, and I did not expect that everything would work that smoothly. My outstanding teammates were motivating me and pushing me forward during the whole week and I am so glad that I participated despite the online version of the boot camp and did not give up. And last but not least, the regular boxing lessons twice a day was the biggest surprise for me - the organizers from the Strachseg Center really did not forget anything!
Because I would like to enroll for my master’s degree abroad and study Entrepreneurship and Innovation, I have just confirmed my enthusiasm both for this area and for surrounding myself with amazing international people. I hope that through my future studies I will dive deeper into entrepreneurial thinking and gain more practice. My long-held ambition is to start my own business, and I am excited that we had the opportunity to build a network of many inspirational people because you never know when you can meet and work together again.
jaro 2021
Alexia Tara Jones, studentka 3. ročníku programu Ekonomics and Management, účastnice APE Bootcamp 2023
Last week I had the incredible opportunity of participating in the APE International Design Thinking Bootcamp in Munich hosted by the Strascheg School of entrepreneurship. We were more than 60 students from different parts of the world learning about innovation in the food industry.
I learned an incredible amount about different topics such as startups, venture capital and design thinking. But my biggest takeaway was how important it was to go out and actually speak to people to understand them.
My team and I focused on the topic of food waste and how we can find an innovative idea to solve this issue. We came up with a fusion jam made from vegetables and fruit that are wasted and thrown away by markets even if being perfectly edible. And I’m so very proud to say that we won 2nd place! I want to thank Mr. Radovan Kacin and UCT for this amazing opportunity.
jaro 2023
Jiří Kraupner, student 2. ročníku specializace Projektové řízení inovací, účastník APE Bootcamp 2021
Takovýto kurs (APE Bootcamp) je highlight studia na VŠCHT. Ta část, která vám dá dojem, že něco umíte a můžete to použít hned v praxi.
Měla by to být pro studenty zkušenost minimálně 1x za semestr za každý předmět, čímž by studium dostalo jinou dynamiku.
Na dobrovolné bázi, ale kdo to myslí vážně se studiem, měl by takové výzvy vyhledávat a jít do nich.
jaro 2021
Ing. Kristina Permiakova, absolventka specializace Projektové řízení inovací
Studium na Ústavu managementu a ekonomiky jsem si moc užila. Nechtěla jsem ztrácet čas, a proto mým hlavním cílem bylo propojit teoretické znalostí s praxí. Byla jsem nesmírně ráda, že se mi to podařilo právě díky rozvrhu a vstřícnosti vyučujících. Během studia jsem tak mohla vyzkoušet práci ve velkém korporátu a v consultingu. Studijní program odpovídal moderním trendům v ekonomice a opravdu mě to bavilo. Byla to skvělá volba vysoké školy.
jaro 2021
Matěj Guryča, student 3. ročníku programu Ekonomika a management, účastník Krea School 2022
In May of 2022, I got to experience Finland thanks to UCT Prague and Krea School at Haaga Helia university in Helsinki. During the program, we learned how to tackle the process of digital storytelling and its use in online marketing.
The Krea School started with five online sessions, where we were divided into teams with students from all over Europe. After the online sessions, we travelled to Helsinki for one week where worked on a project for a nearby city of Loviisa. The goal of the project was not only to bring more people to Loviisa but also to make travelling more sustainable. As an outcome, we created a marketing campaign showing the beauty of this small city.
During the project, I learned many new things, which helped me to broaden my skills and knowledge in marketing, video production, autonomous learning, and much more. I am very grateful that I got to experience this project and also Finland, with which I fell in love. I would definitely recommend this experience to anyone who has the opportunity to go.
jaro 2022
Richard Lupomeský, student 3. ročníku programu Ekonomika a management
jaro 2022
Joshua Geweke, výměnný student, Avans University of Applied Sciences (Nizozemí)
UCT Prague offers a variety of challenging and diverse courses that provide students with the opportunity to learn and apply key concepts in real-world settings. One such course is project management, where students have the opportunity to plan and execute a project following official guidelines, providing valuable benefits for the entire school community. These hands-on learning experiences allow students to apply knowledge they learned in the classroom to real-world scenarios, strengthening their understanding of the subject matter and preparing them for successful careers.
One of these projects was an interactive guest talk on project management and business planning, organized by a group of students from UCT Prague, which was a resounding success. The event featured two highly respected industry experts from around the world, who shared valuable insights and real-world examples of successful project management and business planning.
The project group, composed of international students from various disciplines, gained valuable experience in organizing and executing a successful event. They worked tirelessly to ensure that the evening was well planned, the guest speakers were well-prepared and that the audience was engaged and involved throughout the talk.
The event was a valuable learning opportunity for all students in attendance, as they were exposed to a wide range of best practices and strategies for managing projects and creating effective business plans.
Overall, the event was a great success and provided a valuable learning experience for the project group and the students who attended. The University is proud to have supported this initiative and hopes to see similar events in the future to continue providing valuable learning opportunities for our students.
zima 2022
Karina Pak, studentka 2. ročníku programu Ekonomika a management, účastnice APE Bootcamp 2022
My name is Karina. Currently, I’m studying at UCT Business School 2 year. Recently, I’d participated in course provided by Munich University of Applied Sciences. I would like to thank my university for this opportunity. During the BOOTCAMP I met a lot of new friends from around the world, but the most important is I found different specialists, which helped me in developing my own enterprise. Every day we had new lectures in field of finance, pitching presentation skills, design thinking. The useful part of lectures were life questions from my peers. In my opinion it’s great opportunity to directly ask specialist about your concerns. Furthermore, there were numerous potential ways to enhance yourself in professional area.
I would like to mention about challenges as well. For me it was big step out of my comfort zone because you must collaborate with multinational members. There was intensive work in English, sometimes it can lead to misunderstanding, but it’s exceptional experience how to manage such problems.
Besides the expertise I gained in my area of interest, I also learned new culture and it was awesome too. In our first day the university gave us funny exercises and part of it was to wear traditional clothes and meet people going to Octoberfest. For me, it was an insight, because until this day I’d never heard about Octoberfest. In additional, I would like to say that German students were so friendly and despite of tough studies every day, they organized different trips and parties for foreign students. I fell in love with this camp and highly recommend trying out this course!
jaro 2022