Počkejte prosím chvíli...
Nepřihlášený uživatel
VŠCHT PrahaÚEM → Celoživotní vzdělávání → 📯 Reference
iduzel: 59013
idvazba: 69434
šablona: stranka_submenu
čas: 21.3.2023 15:16:56
verze: 5263
uzivatel:
remoteAPIs:
branch: trunk
Server: 147.33.89.153
Obnovit | RAW
iduzel: 59013
idvazba: 69434
---Nová url--- (newurl_...)
domena: 'kem.vscht.cz'
jazyk: 'cs'
url: 'cs'
iduzel: 59013
path: 8547/11265/11271/11270/56087/59013
CMS: Odkaz na newurlCMS
branch: trunk
Obnovit | RAW

Reference


Léto 2022

Mgr. Kateřina Vitochová, absolventka Rozšiřujícího studia angličtiny


Podzim 2021

Bc. Marek Mrva,  studující navazujícího magisterského studia na FTOP a absolvent kurzu "English for Specific Business Purposes"

"Kurz jsem dokončil v červnu a zužitkoval již v září. Pracuji ve sklárně (lahve na pivo, víno a destiláty) a vedení se rozhodlo zmodernizovat výrobní linku pomocí francouzských kontrolních strojů. Mým úkolem bylo tlumočit jednání před a po dokončení inspekční linky a usnadnit komunikaci pro inženýry, kteří přijeli linku nainstalovat. Díky kurzu English for Specific Business Purposes jsem měl jistotu, že tlumočím správně během jednání o předání strojů v hodnotě více než 450 000 eur."


Jaro 2021

Ing. Martin Svoboda,  studující doktorského studia na FPBT a účastník kurzu "Jak být ekonomicky zdatným technickým ředitelem?"

"Přestože se již nějaký rok pohybuji v korporátním prostředí a s termíny jako strategické rozhodnutí, procesní management, taktický management a další se setkávám prakticky denně, po dnešní přednášce jsem si uvědomil, že jsem jim nikdy správně nerozuměl. Oceňuji, že termíny dostali poměrně jasnou definici a byly zasazeny co celkového rámce řízení organizace, takže mi konečně naskočili zásadní souvislosti a principy.

V hlavě mi utkvěl příběh Mixit s.r.o., který myslím přesně ukazoval, že na začátku stačí poměrně triviální nápad pramenící např. z vlastní neuspokojené poptávky. To důležité je ale mít vizi, správně definovat strategický cíl a zvolit nejlepší cestu k jeho dosažení. Poté na cestě k cíli přijdou milníky („bomby“), které teprve zásadně prověří schopnosti managera. Myslím, že je ve větších firmách obecně podceňovaný tok informací ohledně strategických cílů, což má za následek frustraci nižších managerů při nepochopení daných strategických rozhodnutí, která může vygradovat až v jakousi „sabotáž“ určitých zaměstnanců, nebo je příčinou vysoké fluktuace zaměstnanců na klíčových pozicích."


Bc. Lucie Škuderová, studentka 5. ročníku FPBT, účastnice kurzu "Jak být ekonomicky zdatným technickým ředitelem?"

"Tento kurz mne zaujal na první pohled, neváhala jsem a přihlásila se. Dle mých několika zkušeností s prací v laboratorním prostředí vím, že pokud má chemicky vzdělaný člověk ambice na vedoucí posty ve větších firmách, často je třeba mít určitý pojem o základním managementu, ekonomice, vedení lidí atd. VŠCHT je velmi kvalitní univerzita, nicméně tyto ekonomické zkušenosti vám nedá a mnohdy to vede k tomu, že absolvent zamrzne na laboratorní pozici bez šance stoupat do manažerských kruhů. A myslím, že právě to by mohly změnit nové ekonomické obory a aktivity pořádané Ústavem ekonomiky a managementu.

Upřímně, pro mě osobně je ekonomika a management velmi nepoutavé téma, několikrát jsem zkusila s tímto oborem začít, ale nikdy mi to nevydrželo. A nejinak tomu bylo před první přednáškou tohoto kurzu, čekala jsem, že mě to nijak nezaujme. Nicméně přišla změna! Přednáška pod vedením paní Švecové mě nadchla, byla poutavá, pestrá a moc dobře organizovaná. Kladně hodnotím i zapojení studentů do diskuze, práci ve skupinách a především průběžné testíky v Kahootu, díky kterým si určité věci opravdu vštípíte do paměti. K úplnému pochopení daného tématu hodně pomáhají i probírané příklady na jednotlivých firmách, to také velmi cením (a ještě se dozvíme něco zajímavého)."


Bc. Anežka Nováková, studentka 5. ročníku FPBT, účastnice kurzu "Jak být ekonomicky zdatným technickým ředitelem?"

"V důsledku aktuální pandemické situace bohužel nemám možnost pracovat na své diplomové práci v laboratoři a pokud mám být upřímná, tak jsem v první chvíli kurz považovala zejména jako dobrou příležitost, jak strávit zbývající čas, než bude opět umožněna prezenční výuka ve škole. Vzhledem k tomu, jak moc příjemně mě překvapila úvodní přednáška docentky Švecové, mám opravdu velkou motivaci kurz dokončit i v případě, že by se mi přednášky již kryly s prací v laboratoři. Úvodní přednáška byla velmi záživná, neměla jsem nejmenší problém udržet pozornost, což (nejen) u distanční výuky dokáže opravdu málo přednášejících. Velmi bych chtěla ocenit možnost ověřit si pochopení aktuálně probírané tématiky formou testů přes aplikaci Kahoot. Skvělá byla také možnost diskutovat se spolužáky v individuální místnosti po třech lidech přímo během hodiny v MS Teams, což jsem si během distanční výuky vyzkoušela poprvé.

Jelikož jsem v rámci svého oboru měla z předmětů zabývajících se managementem pouze předmět Systémy managementu kvality a bezpečnosti potravin, byla pro mě většina informací poměrně nová. Vzhledem k tomu, že všechny informace byly vysvětlovány rovnou na příkladech, se všechno hezky pamatovalo a nebyl problém se v přednášce orientovat. ,,Aha-efekt“ jsem měla u příkladu uvedení radleru na trh, na kterém bylo pěkně ukázáno, jak velkou roli hraje doba, kdy s nápadem na trh přijdu."


červen 2021

Ing. Martina Ježková, absolventka kurzu "Doplňují didaktické studium angličtiny"

"Velmi oceňuji mimořádně vstřícný, pozitivní až osobní  přístup lektorek, zejména paní Čadové. Pro mne osobně byly největším přínosem konkrétní praktické tipy do online výuky, některé jsem během druhého pololetí  školního roku rovnou vyzkoušela a zakomponovala do pravidelné výuky."


Mgr. et Mgr. Monika Jelínková, absolventka kurzu "Doplňují didaktické studium angličtiny"

"Doplňující didaktické studium angličtiny mi bylo přínosem, protože jsem si osvěžila metodiku jazykové výuky a dozvěděla se něco nového o aktuálních výukových trendech a využívání moderních technologií. Nejvíce jsem na kurzu ocenila to, že byl distanční formou, protože jako mimopražská maminka na mateřské dovolené jsem ušetřila čas s cestováním do Prahy.  Jsem si jistá, že nabyté znalosti využiji v praxi až se vrátím do práce, protože kurz byl velmi prakticky zaměřený. Naučila jsem se používat MS Teams a různé aplikace, které se hodí pro výuku (nejen) cizích jazyků. Celkově hodnotím celý kurz pozitivně, obzvlášť se mi líbil přístup vyučujících, které byly po celé trvání kurzu milé, ochotné, nápomocné a dávaly nám dost prostoru pro diskuze na probíraná témata.

Překvapilo mě množství úkolů, které jsme museli každý týden vypracovat a odevzdat, myslela jsem, že své učitelské nápady využiji až u závěrečné zkoušky. "


leden 2021

Mgr. Hana Stejskalová, absolventka kurzu "Doplňují didaktické studium angličtiny"

"Největším přínosem mi byly již zmiňované tipy a aktivity, pojmenování hlavních technik a metod a dále pak jejich vyzkoušení v praxi, ať už na vlastní hodině nebo právě na kurzu didaktiky. Právě příprava ukázkové hodiny a sledování hodin připravených od ostatních mi dalo hodně a kurz by tomu v budoucnu mohl věnovat více prostoru. Každopádně jsem ráda, že jsem se kurzu zúčastnila, ujasnila jsem si díky němu mnoho pojmů, technik i metod. Probíhal v milém prostředí, na cokoliv jsme se mohli zeptat a jakékoliv nejasnosti jsme si vždy vysvětlili."

Aktualizováno: 4.11.2022 18:52, Autor: Jan Vlachý

VŠCHT Praha
Technická 5
166 28 Praha 6 – Dejvice
IČ: 60461373
DIČ: CZ60461373

Datová schránka: sp4j9ch

Za informace odpovídá: Ústav ekonomiky a managementu
Technický správce: Výpočetní centrum

Copyright VŠCHT Praha
zobrazit plnou verzi