Spolupráce nákupu s interním zákazníkem
Třetí den kurzu je příležitostí prodiskutovat a vyměnit si zkušenosti
- v oblasti vnitrofiremní spolupráce,
- jak nákup získává vliv,
- zda nám digitalizace nákupu v těchto bodech pomáhá.
Tato témata obvykle vyvolávají bouřlivou diskusi, která se však po chvíli začne trochu točit v kruhu. Asi nejlépe to vyjádřil M. Olejník, když komentoval závěry EbF konference: "Opět jsme se pochlubili, jak jsme dobří, zase jsme se politovali, jak nás nikdo nechápe, a nakonec jsme vyjádřili přesvědčení, že bychom toho mohli tolik udělat, jen kdyby nás někdo nechal. Tak zase za rok."
Ambicí naší diskuse je posunout se reálně dál, proto si
- Ukážeme si, proč jsou kvadranty Balkán, Dominantní zákazník, Dominantní nákup špatně a co reálně znamená Strategická spolupráce mezi nákupem a interním zákazníkem.
- Představíme si, dle mého názoru, geniální framework, jak a proč nákup (ne)získává vliv v organizaci, a zamyslíme se, jak na tom v současnosti jsme.
- Podíváme se na digitalizaci nákupu perspektivou přidané hodnoty a orientace na interního zákazníka. Zamyslíme se, zda vaše nástroje digitalizace nákupu posilují strategickou roli nákupu a konkurenční výhodu firmy, nebo vás "srážejí k pouhé" redukci nákladů.
Samozřejmě téma je natolik široké, že bychom mu mohli věnovat další tři dny, ale my na něj máme pouze dopoledne a odpoledne se podíváme, jak může digitalizace nastartovat nebo naopak zabít efektivní spolupráci s interním zákazníkem.