Počkejte prosím chvíli...
Nepřihlášený uživatel
VŠCHT PrahaÚEM → Celoživotní vzdělávání → Firemní a jazykové kurzy → Kurz strategického a digitálního nákupu 2024/2025

Kurz strategického a digitálního nákupu 2024/2025

Kurz zakončený mikrocertifikátem

Cyklus přednášek a workshopů pro nákupčí z firemního i veřejného sektoru. Cílem je rozvinout znalosti a dovednosti nákupčích v klíčových oblastech: category management, řízení vztahu s dodavateli, specifikace, řízení potřeb, nákupní strategie, řízení životního cyklu, e-procurement, nákup inovací, contract management, hodnocení dodavatelů, reporting, řízení konfliktů a vyjednávání, vertikální komunikace, řízení zainteresovaných stran, vedení nákupního týmu, compliance a etika, řízení výkonosti a řízení rizika. 
84 hodin frontální výuky, 56 hodin video a samostudium, 28 hodin zpracování závěrečné práce v rozsahu 10 - 15 normostran. 

Výsledky učení:

Úspěšný absolvent získá znalosti a dovednosti klíčových nákupních nástrojů na úrovni "senior" a to konkrétně. 

Odborné znalosti: 

  • Aktivní znalost klíčových nákupních nástrojů včetně schopnosti vybrat ten nejvhodnější pro konkrétní nákupní případ;
  • dobrá orientace v typických nákupních software pro sourcing, e-katalog, SRM (řízení vztahu s dodavateli), využití strategických nákupních šablon;
  • schopnost aplikovat analýzu celkových nákladů na vlastnictví, vytvořit funkční zadávací dokumentaci a nastartovat program postupného zlepšování i v těch nejkonzervativnějších organizacích;
  • znalost principů aktivního řízení smluv a řízení potřeb s cílem optimalizovat náklady i užitek pro organizaci zadavatele;
  • porozumění principům compliance a etickým požadavkům na moderní nákup.

Odborné dovednosti:

  • Profesionálně zpracovat a interpretovat nákupní data, vytvořit, vykomunikovat a realizovat nákupní strategii na úrovni kategorie, rozumět provázanosti nákupní strategii na úrovni organizace, prioritizovat nákupní činnosti v ohledem na potřeby nákupní i komoditní strategie;
  • v oblasti komunikace bude umět řešit konflikty dle konfliktního profilu protistrany a eskalační úrovně konfliktu, zvolit vhodný vyjednávací přístup   a řídit interní a externí zainteresované strany;
  • schopnost vytvořit relevantní nákupní report na základě dat a s využitím nákupních softwarů;
  • praktické dovednosti v oblasti řízení zainteresovaných stran, aktivní řízení rizika, včetně cenových doložek.

Základní informace:

Kontaktní hodiny týdně: 4 hodiny

Celková pracovní zátěž: 168 hodin

Kredity ECTS: 6 kreditů

Datum zahájení kurzu: 24. 10. 2024

Předpokládané datum ukončení kurzu: 2025/06

Cena kurzu: 24 000,- Kč

Online přednáška dle harmonogramu na začátku kurzu, prezenční workshop typicky jedno odpoledne v týdnu (středa) dle harmonogramu (možno se připojit prostřednictvím Teams), doplňující videa a samostudium dle preferencí účastníků.

Další informace:

Online přednášky, prezenční workshopy formou rozboru případových studií, interaktivní ebook,  samostatné práce, závěrečná esej na téma z praxe účastníků. 

Není vyžadována fyzická přítomnost na přednáškách (jsou on-line), povinná přítomnost na workshopech (i prostřednictvím MS Teams).

Kontakt a přihlášky:

Prosíme, před přihlášením kontaktujte garanta a lektora kurzu. PhDr. Bc. Jana Vaška, MSc. et MSc., vasekj@vscht.cz 

Sylabus a harmonogram kurzu 2024/2025

Přihláška word
Přihláška on-line

Aktualizováno: 30.9.2024 13:46, Autor: Tomáš Groll

VŠCHT Praha
Technická 5
166 28 Praha 6 – Dejvice
IČ: 60461373
DIČ: CZ60461373

Datová schránka: sp4j9ch

Za informace odpovídá: Ústav ekonomiky a managementu
Technický správce: Výpočetní centrum

Copyright VŠCHT Praha
zobrazit mobilní verzi