Cyklus přednášek a workshopů pro nákupčí z firemního i veřejného sektoru. Cílem je rozvinout znalosti a dovednosti nákupčích v klíčových oblastech: category management, řízení vztahu s dodavateli, specifikace, řízení potřeb, nákupní strategie, řízení životního cyklu, e-procurement, nákup inovací, contract management, hodnocení dodavatelů, reporting, řízení konfliktů a vyjednávání, vertikální komunikace, řízení zainteresovaných stran, vedení nákupního týmu, compliance a etika, řízení výkonosti a řízení rizika.
80 hodin frontální výuky, 50 hodin video a samostudium, 38 hodin zpracování závěrečné práce v rozsahu 10 normostran.
Výsledky učení:
Úspěšný absolvent získá znalosti a dovednosti klíčových nákupních nástrojů na úrovni "senior" a to konkrétně.
Odborné znalosti:
- Aktivní znalost klíčových nákupních nástrojů včetně schopnosti vybrat ten nejvhodnější pro konkrétní nákupní případ;
- dobrá orientace v typických nákupních software pro sourcing, e-katalog, SRM (řízení vztahu s dodavateli), využití strategických nákupních šablon;
- schopnost aplikovat analýzu celkových nákladů na vlastnictví, vytvořit funkční zadávací dokumentaci a nastartovat program postupného zlepšování i v těch nejkonzervativnějších organizacích;
- znalost principů aktivního řízení smluv a řízení potřeb s cílem optimalizovat náklady i užitek pro organizaci zadavatele;
- porozumění principům compliance a etickým požadavkům na moderní nákup.
Odborné dovednosti:
- Profesionálně zpracovat a interpretovat nákupní data, vytvořit, vykomunikovat a realizovat nákupní strategii na úrovni kategorie, rozumět provázanosti nákupní strategii na úrovni organizace, prioritizovat nákupní činnosti v ohledem na potřeby nákupní i komoditní strategie;
- v oblasti komunikace bude umět řešit konflikty dle konfliktního profilu protistrany a eskalační úrovně konfliktu, zvolit vhodný vyjednávací přístup a řídit interní a externí zainteresované strany;
- schopnost vytvořit relevantní nákupní report na základě dat a s využitím nákupních softwarů;
- praktické dovednosti v oblasti řízení zainteresovaných stran, aktivní řízení rizika, včetně cenových doložek.
Základní informace:
Kontaktní hodiny týdně: 4 hodiny
Celková pracovní zátěž: 168 hodin
Kredity ECTS: 6 kreditů
Datum zahájení kurzu: 17. 10. 2023
Datum ukončení kurzu: 30.06. 2024
Online přednáška dle harmonogramu na začátku kurzu, prezenční workshop typicky jedno odpoledne v týdnu dle harmonogramu (možno se připojit prostřednictvím Teams), doplňující videa a samostudium dle preferencí účastníků.
Další informace:
Online přednášky, prezenční workshopy formou rozboru případových studií, samostatné práce, závěrečná esej na téma z praxe účastníků.
Není vyžadována fyzická přítomnost na přednáškách (jsou on-line), povinná přítomnost na workshopech (i prostřednictvím MS Teams).
Kontakt a přihlášky:
PhDr. Bc. Jan Vašek, MSc. et MSc.
vasekj@vscht.cz