idvazba: 13325
šablona: stranka_novinky
čas: 10.4.2021 12:53:44
verze: 4827
uzivatel:
remoteAPIs:
branch: trunk
Obnovit | RAW

do studijních programů Ekonomika a management (Bc.) a Odvětvový management se specializacemi Projektové řízení inovací a Řízení chemického průmyslu (Ing.).
Podmínky pro přijetí do ekonomických programů se liší od podmínek pro ostatní programy VŠCHT Praha. Pro podrobné informace o studiu ekonomických programů, podmínkách přijímacího řízení přejděte do sekce pro uchazeče nebo na celoškolský portál https://studuj.vscht.cz/byznys/.
Všechny studijní programy jsou akreditovány v českých i anglických verzích. Pro více informací o studiu anglických programů navštivte webové stránky https://business.vscht.cz. Podívejte se i na záznam z našeho Dne otevřených dveří:



Nejvýznamnější odborný časopis o veřejných zakázkách v ČR právě zveřejnil článek PhDr. Jana Vaška, MSc. et MSc. a jeho studentů „Jak smysluplně využít otevřené účetnictví ve veřejném zadávání“. Na článku se podíleli studenti magisterského studia Swati Kushwaha, Juan-José Salgado, Jakub Nademlejnský, Patrik Nátr, Gabriel König a Štěpán Černohouz.
Práce našich studentů zaujala i na březnové konferenci Nákupního klubu. Autoři se zabývali metodou otevřeného účetnictví ve veřejném zadávání. Tato specifická metoda manažerského účetnictví umožňuje transparentní sdílení finančních i nefinančních informací mezi firmami. Na případové studii autoři poukázali na přínosy metody OÚ i možná rizika při nesprávné aplikaci.
Celý článek si můžete přečíst zde.

Rozviňte svůj talent u nejlepších agro-potravinářských hráčů v EU během placené stáže!
Každý rok mají studenti příležitost získat jedinečnou stáž mezi evropskými špičkovými hráči v oblasti agri-food. V letošním roce na Vás čeká 40 pracovních příležitostí v potravinářském průmyslu a můžete tak nastartovat svoji kariéru v jedné z institucí EIT Food. Najděte si své místo mezi velkými společnostmi jako je Maspex, Puratos, Grupo AN nebo malými startupy jako Napiferyn Biotech, Agricolus, Foodpairing nebo mnoha dalšími.
Pro koho je program určen?
EIT Food nabízí placené stáže v délce 3-6 měsíců, a to v následujících dvou programech:
- RIS FELLOWSHIPS pro studenty (min. Bc.) nebo absolventy magisterského studia (do dvou let po ukončení), stipendium ve výši 650 – 1 350 € / měsíc (v závislosti na variantě stáže)
- RIS TALENTS pro doktorandy a mladé post-doktorandy (do dvou let po ukončení), stipendium ve výši 850 – 1 800 € / měsíc (v závislosti na variantě stáže)
I v roce 2021 budou možnosti stáží flexibilní a přizpůsobené aktuální situaci v Evropě a možnostem pro cestování. Je možné zvolit jednu z těchto variant:
Online, on-site nebo hybridní variantu.
V jakých oblastech se stáže nabízejí?
K dispozici je nabídka stáží v různých oblastech jako je např. výzkum a vývoj, laboratorní činnost, prodej, marketing, řízení inovací, vývoj nových typů potravin, digitalizace, B2B, výroba potravin, software pro mobilní aplikace, analýza dat atd.
Jak se přihlásit?
- Přihlášku je nutné podat nejpozději do 12. dubna 2021
- Vyplňte krátkou online přihlášku a nahrajte minutové video:
Pro program RIS Fellowships - ZDE
Pro program RIS Talents - ZDE
Budeme vás podporovat ve všech fázích výběrového procesu a při vlastní stáži.
Více informací o programu najdete ZDE
Přečtěte si také informační brožuru o projektu nebo se podívejte na krátké video z předchozího ročníku.
V případě jakýchkoliv dotazů se obracejte na koordinátory projektu (na Moniku Tomaniovou, monika.tomaniova@vscht.cz; tel.: 731 625 010), na Editu Ryšlavou (edita.ryslava@vscht.cz), nebo organizátory stáží (Martyna Czerniakowska, mczerniakowska@wz.uw.edu.pl).

Již přes sto let vyhlašuje Nadání Josefa, Marie a Zdeňky Hlávkových (Hlávkova nadace) soutěže o podporu studijní a tvůrčí činnosti v různých vědních disciplínách a k účasti byla vyzvána i VŠCHT Praha.
Hlávkova nadace vypisuje mimo jiné Veřejnou soutěž o získání nadačních příspěvků (stipendií) Národohospodářského ústavu Josefa Hlávky k vytvoření nebo dokončení původních badatelských prací, které překračují rámec již dosažených poznatků o českém národním hospodářství, jeho historických i společenských souvislostech a problémech s ním souvisejících.
Hlavním tématem pro tento rok jsou Proměny a kontexty vývoje české společnosti a české národní zájmy na počátku 21. století a stanovené priority zahrnují:
- Nadační a společensky prospěšné aktivity v souvislosti s působením Nadání
- Josef Hlávka, představitelé a osobnosti navazující na jeho odkaz
- Význam a problémy činnosti nadací
- Udržování českého jazyka a kulturních tradic v ČR i českými menšinami v zahraničí
- Společenské problémy a politiky zaměřené na jejich řešení
- Sociální nerovnosti a soudržnost
- Vzdělání, kvalifikace, školství
- Kvalita života v souvislosti se zdravotnickou politikou, financováním zdravotnictví a environmentální politikou
- Demografický vývoj, migrace, české menšiny v zahraničí a tzv. nové menšiny v ČR, role státu - demografická politika
- Role a vliv sociálních sítí na utváření názorové hladiny a postojů společnosti
- Ekonomický rozvoj a jeho podmínky
- Globalizace, integrace a jejich důsledky pro české národní zájmy. Možnosti "malých hráčů" a lokálních podmínek v globálním kontextu
- Nové technologie, věda, inovace a udržitelný rozvoj
- Zaměstnanost a trh práce
- Problémy vývoje jednotlivých oblastí národního hospodářství a rozvoje regionů
- Zemědělská a potravinářská politika v ČR
- Institucionální a právní rámec vývoje společnosti
- Hodnotové a normativní kontexty soudobé společnosti
- Historické souvislosti vývoje institucí
- Stav a vývoj počtu státního aparátu od vzniku České republiky
- Činnost národních bank a jejich vztah k politické reprezentaci od roku 1918 do současnosti
- Vliv epidemií, pandemií a mimořádných přírodních katastrof na ekonomiku a politiku států v historii a současnosti
Podpora je určena všem badatelům (s případnými spolupracovníky), kteří prokáží svou erudici a schopnost v dané oblasti vědecky pracovat. Příležitost může být poskytnuta i mladým uchazečům s relativně menším počtem publikovaných prací (studií).
Termín zaslání přihlášek je do 15. května 2021.


At the beginning of March, 6 students from the Institute of Economics and Management took part in the Academic Program for Entrepreneurship International Bootcamp. 6-day intensive Bootcamp was held via Zoom. The students gained a lot of practical experience. Full week worked in English and therefore improved ability to use English.
What else did the program bring them? What surprised them the most and how will they deal with their newly acquired knowledge and contacts? Read more…
Barbora Tichá (The Economics and Management Bachelor's program) was a member of winning team. She says: “The biggest surprise was what are people able to do. I was not expecting that it would be such a successful course. They did amazing work. I was surprised what I have learned. I thought that I knew better.
I gained a lot of new knowledge, information, friends, and contacts I can use for example for looking for a job or an employee, or looking for a team to start a start-up :)”
Tomáš Hortlík (The Economics and Management Bachelor's program):
“The APE program was really beneficial in terms of an approach to designing products and innovation-based design thinking and user experience methods. Another important aspect of the program was an opportunity to work with international teams at projects in a completely online format, which requires different tools and high level of empathy than in the face to face format because the online communication is very much different to what I have been used to when working at a project of this format.
The biggest surprise was that we were able to make it so smoothly, without any minor technical issues. I would say I was very serious in the first point, so one fun fact – it is very difficult to understand the Scottish speaking English…
I am planning to use the gained knowledge and approach in both my further studies and work. In the age of digital economy and seeking for added value in products is the user-oriented approach highly needed when developing a new product or service. I regard the networking aspect as one of the most beneficial parts of the whole event – I have gained 70 new LinkedIn connections!”
Nicole Paulerová (The Economics and Management Bachelor's program):
“Thanks to the APE Bootcamp we had the privilege to meet and work with the industry experts and exclusive guest speakers, such as from Deloitte Deutschland or FC Bayern München. The course also allowed us to learn how to cooperate with other international students and use in practice design thinking, UX and entrepreneurial and innovative skills. Personally, I really appreciated the emphasis on teamwork and that the course was mainly about doing, not only listening.
Even though this 6-day intensive boot camp was held via Zoom and it was exhausting to sit all the days in front of our computer screens, I was surprised how much educational and fun that could be! I discovered some useful tools like Miro (online shared whiteboard), that significantly simplified the remote interaction, and I did not expect that everything would work that smoothly. My outstanding teammates were motivating me and pushing me forward during the whole week and I am so glad that I participated despite the online version of the boot camp and did not give up. And last but not least, the regular boxing lessons twice a day was the biggest surprise for me - the organizers from the Strachseg Center really did not forget anything!
Because I would like to enroll for my master’s degree abroad and study Entrepreneurship and Innovation, I have just confirmed my enthusiasm both for this area and for surrounding myself with amazing international people. I hope that through my future studies I will dive deeper into entrepreneurial thinking and gain more practice. My long-held ambition is to start my own business, and I am excited that we had the opportunity to build a network of many inspirational people because you never know when you can meet and work together again.”
Tetiana Hamaiun (The Sectoral Management Master's program)
“The APE Bootcamp brought to me an inspiration to upgrade my skills in the different fields. The new tool for me was Design thinking and Human-centered design process. I enjoyed a lecture of Nick Fannin, Steve Gedeon and Assaf Shamia. Those lectures upgraded my mindset. I definitely will use them in future.
The Moritz’s (Hoffmann) secret power to stay active through the whole week:-). That was a kind unexpected that we will be able to learn boxing and meditation with Urban Tiger. I thought that it would be something regular. Nice job!
I was happy to make many useful contacts. I am planning to use them for my future friendships (some of my teammates), for my career, motivation, mindset. In addition, I am interested to help/contribute to their work if it necessary.
I want to add a huge thanks to Radovan Kačín. Without his effort, it would be impossible to discover that interesting program. Our school needs more projects/subjects/events like APE Bootcamp (especially, non-business programs). Students often forget about alternative and interactive ways of gaining the knowledge and fun.”

KMITL Virtual Workshop 2021
King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang in Thailand (KMITL) invites students to join the “KMITL Virtual Workshop 2021”, a 5-day activity with a special topic speaker and workshop from KMITL.
This program is aimed at having KMITL students and international Institution students discover new experiences and knowledge outside the classroom together.
Moreover, the students in this program can select a session to join, and receive a certificate from participating. The first session starts on April 19, 2021
42 Bangkok Grand Opening
42 Bangkok – the first free software engineering school in Thailand with the concepts of NO Teachers | NO Classes | NO Tuition
We are one of 42 Network around the world of Ecole 42 - the world-class free software engineering school from Paris, France.
42 Bangkok is ready to OPEN for Coding / Programming Lovers to code your future by FREE at KMITL!
You can join our online event via https://www.facebook.com/42Bangkok on March 25, 10.00 – 12.00

Project-N° 2019-1-CZ01-KA202-061409
Projekt BioComp se zaměřuje na popis a prioritizaci specifických dovedností/ kompetencí v biohospodářství (Biobased economy; BBE) a na rozvoj on-line nástroje, založeného na výukových scénářích, který by posloužil k vytvoření personalizovaných tréninkových programů pro studenty odborného vzdělávání a pracovníky v oblasti cirkulární ekonomiky. Partneři v projektu jsou z Belgie, Bulharska, České republiky, Dánska, Holandska, Německa, Rumunska a Řecka.
Tento projekt se zaměřuje na čtyři výukové scénáře:
- Produkce řas,
- Produkce bioplynu,
- Cereálie pro výrobu bio-obalů,
- Zakládání společností v oblasti biohospodářství.
Jako první krok jsme identifikovali kompetence pro všechny čtyři výukové scénáře a seřadili je dle významnosti. Hodnocení provedli námi oslovení experti.
Podrobnosti jsou přímo zde: https://navigator.biocompetences.eu/
Na základě popsaných, a podle důležitosti seřazených, kompetencí jsme vytvořili výukové materiály. Koronavirová krize nám bohužel přinesla určité problémy, zejména nemožnost navštívit vybrané společnosti. Přesto se nám daří vytvářet výukové materiály pro první moduly. Tyto materiály jsou nyní připraveny jako první koncept.
JAK SE MOHU DO PROJEKTU ZAPOJIT?
Hledáme zájemce (odborníky), kteří si budou chtít tyto materiály přečíst a poskytnout nám zpětnou vazbu. Jste zainteresovaný odborník? Prosíme, kontaktujte nás. My, jako partner projektu, vás pak informujeme, kde materiály a online dotazníky pro zpětnou vazbu najdete.
Po vaší zpětné vazbě budou vylepšené verze zaslány učitelům k jejich zpětné vazbě. Nakonec umístíme všechny moduly jako online kurzy spolu s průvodcem pro jejich použití, aby mohly být použity ve výuce studentů nebo účastníků školení. To je plánováno na květen 2021.
Projekt BioComp není jenom pro nás. Dejte nám prosím vědět, jaký je váš názor. Chceme, aby vás naše výukové materiály zaujali.
- Jaký druh tréninku potřebují vaši zaměstnanci?
- Je BBE součástí vašeho studijního programu, či plánu školení?
- Potřebujete konkrétní materiál nebo školení?
Vaše informace budeme sdílet s ostatními partnery, abychom mohli vyvinout materiály na míru. Bylo by skvělé s vámi spolupracovat.
Pro další informace pište na marek.botek@vscht.cz.
Všechny informace o projektu jsou zveřejňovány také na stránce https://biocompetences.eu.

Online Summer short program 2021 at MCI Innsbruck
The program will take place from May 25th – June 18th, 2021.
We offer international business courses as well as course in the field of entrepreneurship.
Courses:
All courses are best suited for undergraduate students and students can select courses from both disciplines.
During the summer program students will have the possibility to attend up to 4 courses, a minimum of 3 courses is a pre-requisite.
In order to facilitate the participation of students from overseas, especially from Nord-and South America, the courses will take place from 14:00 CET to 21:00 CET.
You can find all the information online: https://international.mci.edu/en/students/mci-summer-program
On the website you will also find the course booklet with the syllabus of the courses.
International Summer Programme 2021 – CETYS MEXICO
Invitation for the students to join the programme for three weeks: from July 12th to July 30th
The students can choose one option among the 10 offered courses.
Students from University of Chemistry and Technology Prague will receive a 100% scholarship regarding tuition and registration fee (no cost associate).
Přihlášky je možno podat do 30. března na email business.international@vscht.cz

V rámci programu TAČR Trend, Podprogram 1 "Technologičtí lídři", byl podpořen projekt společnosti Icontio Ltd s názvem „Vývoj systému pro monitoring a vyhodnocení vybraných rizikových faktorů fyzické zátěže pracovních operací v kontextu Průmyslu 4.0“. Dojde jím k podpoře průmyslového výzkumu a experimentálního vývoje. Univerzitní týmy Vysoké školy chemicko-technologické v Praze, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Českého vysokého učení technického v Praze, Univerzity Palackého v Olomouci, a Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava budou v rámci tříletého projektu ovlivovat charakter průmyslové inovace ČR. Vedoucí řešitelského týmu za VŠCHT je doc. Ing. Lenka Švecová, Ph.D.

- International Cooperation to Solve Social Problems (Starts March 6th, Application deadline March 4th)
- Neuromarketing (Starts March 20th, Application deadline March 17th)
- Discover China (Starts April 10th, Application deadline April 7th)
If you would like to participate, please send email to business.international@vscht.cz.

I v této nelehké době probíhají státní závěrečné zkoušky. Bylo moc hezké se po čase opět potkat osobně.
Přejeme všem absolventům úspěšný start do dalšího studia nebo do pracovního života!

Řešitelské týmy Ústavu ekonomiky a managementu uspěly v mimořádné podzimní výzvě Erasmus+ Strategická partnerství v oblasti vysokoškolského vzdělávání, zaměřené na prioritu "Inovativní postupy v digitálním věku".
VŠCHT Praha tak bude v nadcházejících dvou letech spolu s partnery z Portugalska, Finska, Litvy, Chorvatska, Maďarska, Nizozemska, Německa a Rakouska řešit mezinárodní projekty Virtual Visiting Professors (doc. Vlachý jako koordinátor grantu), Collaborative Digital Storytelling for Sustainable Change (dr. Hřebačková jako spolupříjemce grantu) a digiDozent (prof. Dvořáková jako spolupříjemce grantu) v celkové hodnotě 680 tis. €.


KREA SPRING SCHOOL offers an international online experience to students interested in marketing, focusing in particular on multicultural customer experience, and brand storytelling.
Selected students from UCT School of Business will be able to participate without any fees or extra costs, as part of an international project “Interdisciplinary collaborative approaches to learning and teaching in Higher Education” (CORALL), in which UCT School of Business cooperates with major European universities including Beuth-Hochschule Fuer Technik Berlin, Germany, Haaga-Helia Ammattikorkeakoulu, Finnland, Budapest Business School, Hungary, Ekonomicka Univerzita, Slovensko or Instituto Politecnico Da Guarda, Portugal. The language of the event is English. KREA Spring School consists of weekly sessions in March and April, and an intensive week in May.
Students will work in a multicultural team to tackle a sustainable marketing challenge together with a network of peers and experts from partner universities and companies across Europe.
The Krea Spring School 2021 course topic is sustainable chocolate. During the course, participants will discuss sustainability challenges of chocolate production and consumption, study and analyze customer experiences, and plan creative and inspirational ways to persuade audiences to make more sustainable chocolate purchasing decisions.
To learn more, visit the following link:

Od prosince přijímáme přihlášky do akreditovaných vzdělávacích programů pro učitele angličtiny.
Jednosemestrální Doplňující didaktické studium angličtiny otevíráme od února 2021. Čtyřsemestrální Rozšiřující studium angličtiny od září 2021.
Koncepce vzdělávacích programů sleduje plnění zákonných kvalifikačních předpokladů pro výuku anglického jazyka podle zákona č. 563/2004 Sb. a Vyhlášky MŠMT 317/2005 Sb. Některé kurzy je možné financovat z projektů zjednodušeného vykazování – „Šablony II“.
