idvazba: 13325
šablona: stranka_novinky
čas: 28.1.2023 11:16:55
verze: 5254
uzivatel:
remoteAPIs:
branch: trunk
Server: 147.33.89.153
Obnovit | RAW
idvazba: 13325
---Nová url--- (newurl_...)
domena: 'kem.vscht.cz'
jazyk: 'cs'
url: 'cs'
iduzel: 11273
path: 8547/11265/11271/11270/11273
CMS: Odkaz na newurlCMS
branch: trunk
Obnovit | RAW


UCT School of Business offers you the opportunity to take part in the APE Bootcamp.
Program Details
“Academic Program for Entrepreneurship - International Bootcamp”
Munich, Germany
February 26 – March 04, 2023
Theme for 2023: Future of food
Course credit: 3 ECTS (if your study program allows that)
For selected students the course is free. You would pay for accommodation and (some) meals, UCT Prague would provide partial stipend for travel and accommodation.
For 2023 we are planning physical event in Munich.
Participation is open to all students of UCT Prague (including students in the English language programs), preference to students of final years of study and students of master „projects“ concentration at UCT Prague School of Business.
Application process
1) Send your application to: business.international@vscht.cz by January 30, 2023
2) We expect to choose participants during first week of February 2023
3) There will be also a reserve list (as the organizers will adjust the participant numbers before program start)
Selection criteria
Academic excellence, entrepreneurial interest, program fit, application quality, language skills
Application should include:
· CV (in English)
· Motivation letter (in English)
· Proof of English knowledge (if you are student in the English language programs, that is proof enough)
· You can also improve your chances by completing the online course “Entrepreneurship and Digital Transformation”, https://www.sce.academy/course/digital-transformation-and-entrepreneurship (you can see some of the program instructors there)
Downloadable information

GeCCo je virtuální soutěž týmů složených z účastníků z celého světa, kteří mají za úkol zpracovat projektovou case study během pouhých 24hod. Jedná se o příležitost ověřit si projektové dovednosti v multikulturním týmu distribuovaném napříč časovými pásmy.
GeCCo se koná již 11. rokem. Jedná se o prestižní soutěž pod záštitou mezinárodní organizace IPMA certifikující projektové manažery dle standardu ICB. Česká republika se účastní soutěže pravidelně a několikrát se v soutěži umístila na vrcholných příčkách (1. místo GeCCo 2019/ 2020).
Kdo se může účastnit
Do soutěže lze nominovat omezený počet uchazečů. Výběrová kritéria jsou:
- motivace
- věk 18–35 let
- komunikativní angličtina
- časová flexibilita (možnost účasti po celou dobu soutěže)
- stabilní internetové připojení
Zkušenosti v projektovém řízení nejsou rozhodující. Soutěž je vhodná jak pro začátečníky, tak pokročilé.
Jak soutěž probíhá
Vybraní kandidáti jsou rozmístěni do 6 - 8 členných mezinárodních týmů. Následuje virtuální seznamovací aktivita (pre-case study), na kterou již navazuje Live Event, hlavní část soutěže. Jedná se o online přenos, na kterém se soutěžící dozví instrukce a zadání case study a zároveň mohou sledovat program s prezentacemi keynote speakers v projektovém řízení. Po 6ti hodinách týmy odevzdávají submissions, inkrementy své práce. Všechny submissions jsou následně předány porotě, která hodnotí: 1. spolupráci týmu a 2. zpracování úkolu.
Finálem soutěže je virtuální Awards Ceremony, na které se vyhlašují vítězné týmy. Vyhrát lze 100% slevu na poplatku za certifikaci IPMA D, dále vstupenky na Global YC Workshop a další ceny. Nejcennější je samotná zkušenost a získané kontakty.
Přihláška
Registrace je otevřena do 10. února. Přihlásit se můžete zde.
Informace ke stažení zde.

Národní akreditační úřad nám v listopadu schválil desetiletou akreditaci v českých podmínkách unikátního čtyřletého bakalářského studijního programu Economics and Management.
Ten doplňuje a rozšiřuje stávající nabídku tříletého bakalářského programu a dvouletého navazujícího magisterského programu v anglickém jazyce, ve kterých v současnosti studuje téměř devadesát posluchačů, a je určen především uchazečům, pro které není angličtina mateřským jazykem a ze států, kde je čtyřletá organizace bakalářského programu standardní.
Noví studenti, splňující podmínky přijímacího řízení, se do něj budou moci zapisovat již od září 2023.

Rozhodování v dynamickém a nejistém prostředí
4. vydání
Atoři: Fotr Jiří, Švecová Lenka a kolektiv
Neustále měnící se prostředí je zdrojem rizik a nejistot, a tak v dnešní době čím dál tím více dochází k nutnosti integrovat riziko a nejistoty do rozhodovacího procesu. Tato skutečnost je promítnuta právě ve významně přepracovaném vydání této publikace.
Rozhodování představuje jednu ze základních manažerských aktivit, jejíž kvalita ovlivňuje do značné míry výsledky i efektivnost fungování organizačních jednotek v hospodářské sféře i veřejné správě. Manažeři na jednotlivých úrovních řízení by si měli proto osvojit určitý soubor poznatků a dovedností, které jsou důležité pro zabezpečení požadované kvality řešení rozhodovacích problémů, resp. rozhodování. Cílem nového vydání této publikace je právě poskytnout v přehledné a uspořádané formě tento poznatkový fond.

ÚEM VŠCHT se podařilo získat prestižní UNDP (United Nations Development Programme) Challenge Fund Project – Česká řešení pro cíle udržitelného rozvoje pro rok 2022. Projekt pod názvem „Biogas For Sustainable Livelihoods and Green Youth Entrepreneurship” bude realizován v Zambii.
Biogas for Sustainable Livelihoods and Green Entrepreneurship Project se zaměřuje na otázky energetiky a využití hnojiv ve venkovských komunitách a zlepšení životní úrovně prostřednictvím podpory mladých podnikatelů v Zambii. Projekt zaštiťuje organizace mládeže Hysper Youth Enterprise.
Projekt staví na obchodním modelu založeném na myšlence propojit dodavatelské řetězce více než šesti klíčových komodit, které jsou zásadní pro vznik pracovních a obchodních příležitostí ve venkovských i městských oblastech. Projekt umožňuje zapojení nízkopříjmových skupin obyvatelstva, ať už v roli dodavatelů nezpracovaných surovin, výrobců, velkoobchodníků, prodejců, obchodních zástupců nebo spotřebitelů. Projekt vytváří vzájemná propojení mezi komoditami se synergií v odvětvích, jako je chov prasat, produkce bioplynu, krmiv a pevných organických hnojiv.
Prioritou Biogas for Sustainable Livelihoods and Green Entrepreneurship Project je posílit postavení a rozvoj potenciálu mládeže. Projekt proto klade zvýšený důraz na zapojení mladých lidí do budování a rozvoje místního podnikatelského prostředí. Mladí lidé představují hnací motor celkové transformace a investice do nich jsou základním předpokladem pro dosažení spravedlivého ekonomického růstu, sdíleného blahobytu a snížení chudoby. Bioplyn pak poslouží jako zdroj čisté off-grid energie pro venkovské oblasti a při výrobě organických hnojiv; produkce bioplynu zároveň přinese důležité zkušenosti mladým, a rozšíří pracovní a obchodní příležitosti v oblasti zemědělství pro producenty zemědělských plodin ve městě i na venkově.
Cílem projektu je – slovy známého přísloví – naučit jeho příjemce z řad zambijské mládeže, jak chytat ryby, aby už nikdy neměli hlad.
Vedením implementace projektu a dohledem nad technickými detaily byl pověřen Ing. Patrick Kapila, Ph.D.
Odpovědnost za obchodní model projektu převzala doc. Lenka Švecová, Ph.D.
Projekt je realizován rozvojovým programem United Nations Development Programme (UNDP) s finanční podporou Ministerstva zahraničních věcí ČR.
Challenge Fund - the Czech Solutions for SDGs.
The School of business, UCT Prague has been awarded the UNDP Challenge Fund Project – the Czech Solutions for SDGs for 2022. The project will be implemented in Zambia under the theme “Biogas For Sustainable Livelihoods and Green Youth Entrepreneurship”.
Biogas For Sustainable Livelihoods and Green Youth Entrepreneurship intends to address energy and fertilizer needs for rural communities and promote better livelihoods through youth entrepreneurships in Zambia. This Project is championed by a youth organisation called Hysper Youth Enterprise.
Biogas for Sustainable Livelihoods and Green Entrepreneurship Project has a business model that integrates supply chains for more than six commodities that function as a catalyst to create job and market opportunities for both rural and urban populations. This project is inclusive to the lower income people either as suppliers of raw materials, producers, wholesalers, retailers, sales agents and consumers with mutual benefits. The project process has forward and backwards linkages between commodities that have synergies in pig production, Biogas production, fodder production and solid organic fertilizer production.
Biogas for Sustainable Livelihoods and Green Entrepreneurship Project has a strong commitment and places a high priority towards youth development and empowerment, underscoring the importance of youth participation in the local Entrepreneurship development. Young people are recognised as a force for transformational change, and investments in young people are cardinal in achieving equitable economic growth, shared prosperity and reducing poverty. Biogas is going to be the centre for leveraging a number of opportunities, including like clean rural off-grid energy, organic fertilizer, youth skills acquisition, expand job and market opportunities in agribusiness for both rural and urban out-growers.
Borrowing from the adage, this project intends to teach the beneficiary youths to fish, so that they can feed themselves for a lifetime.
Dr. Patrick Kapila will be leading the implementation of project and overseeing the technical aspects of the project.
Assoc. Prof. Lenka Švecová will be handling the business model of the project.
The project “Biogas For Sustainable Livelihoods and Green Youth Entrepreneurship” is implemented by the United Nations Development Programme (UNDP) with the financial support of the Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic.

Erasmus+ projekt BioComp, který náš ústav koordinuje, má za sebou poslední krok – hodnocení závěrečné zprávy. A může se oprávněně pochlubit získáním 93 ze 100 možných bodů. Díky tomu opět o něco vzroste naše síla při podávání podobných projektů, nehledě na to, že získané zkušenosti může autorský tým nabídnout kolegům, kteří na Erasmus+ projektech (v současnosti je ústav zapojen do čtyř) pracují.
Hlavním cílem projektu bylo zjistit a dle důležitosti seřadit kompetence potřebné pro práci v bioekonomice ve vybraných oblastech a připravit výukové materiály pro jejich doplnění. Tyto materiály jsou zdarma dostupné na stránkách projektu https://navigator.biocompetences.eu a podrobné informace včetně příručky nejlepší praxe jsou dostupné zde https://biocompetences.eu/.

Komentář doc. Víta Pošty z Ústavu ekonomiky a managementu
Cenu Švédské národní banky za rozvoj ekonomické vědy na památku Alfreda Nobela, lidově Nobelovu cena za ekonomii, získali v roce 2022 tři ekonomové: Ben S. Bernanke, Douglas W. Diamond a Philip H. Dybvig.
Oficiální stanovisko Královské švédské akademie věd uvádí, že ocenění ekonomové významně přispěli k porozumění role bank ve fungování ekonomiky, zejména potom v období finančních krizí. Jejich výzkum z 80. let minulého století ukázal, proč je nutné zabránit krachu bank v období finanční krize a jak je možné snížit citlivost bank vůči externím šokům.
Širší ekonomické veřejnosti a studentům ekonomie je Ben S. Bernanke znám především formulací mechanismu, který se nazývá finanční akcelerátor. Tento mechanismus obecně zachycuje, jak se negativní změny v makroekonomickém prostředí odráží v nižší ochotě bank poskytovat půjčky, což následně dále zhoršuje makroekonomický vývoj a dále snižuje ochotu bank půjčovat zdroje domácnostem a firmám. Klíčovým prvkem mechanismu jsou asymetrické informace v tom smyslu, že banky mají pouze omezené a celkově nedokonalé informace o bonitě svých dlužníků. Tento mechanismus nebyl sám o sobě nový, ekonomická teorie pracovala s vazbami mezi finančním sektorem a reálnou ekonomikou mnohem dříve. Oceněný se v tomto ohledu podílel především na zapracování těchto mechanismů do nově vznikajícího makroekonomického modelového rámce, který se zakládá na tom, že makroekonomický model je důsledně odvozen z mikroekonomických vztahů, tedy z přesně popsaného rozhodování jednotlivých ekonomických subjektů. Tento modelový rámec s námi zůstává, v dobrém i špatném, do dnešních dnů.
Jména dalších dvou oceněných, D. W. Diamonda a P. H. Dybviga, jsou z pohledu širší ekonomické veřejnosti spjata s jejich modelem runu na banky. Banky jsou z jejich pohledu prostředníky mezi zájemci o finanční prostředky, kteří obvykle preferují dlouhodobé půjčky, a na druhé straně vkladateli, kteří obvykle preferují likviditu, tedy krátkodobé vklady. Autoři v modelu ukazují, jak v takovém prostředí a v situaci negativního makroekonomického šoku může relativně snadno dojít k tzv. sebenaplňující panice, která vyvolá run na banky a následně jejich krach.

Třináct úspěšných absolventů bakalářského studia programu Ekonomika a management si 11. října převzalo diplomy. Slavnostní předání se tradičně uskutečnilo v Betlémské kapli. Všem absolventům srdečně gratulujeme a přejeme mnoho dalších studijních a pracovních úspěchů.

Studentka 5. ročníku programu Odvětvový management Kateřina Kleinová získala mezinárodní certifikaci IPMA úrovně C.
Katka výborně zvládla nejen písemnou zkoušku, ale také simulační workshop a pohovor, které jsou nedílnou součástí celého procesu certifikace.
Certifikace IPMA prokazuje, že jsou jeho držitelé či držitelky schopni univerzálního nasazení do pozic projektových manažerů bez ohledu na obor a mohou pracovat jako členové projektových týmů i jako koordinátoři projektů.
Katka k tomu říká: „Tato certifikace byla mnohem náročnější, než jsem původně očekávala. Nicméně jsem ráda, že jsem se prosadila a zvládla dobře závěrečnou fázi včetně hodnocení chování projektového manažera, vyjednávání a osobní reflexe mých projektů v rámci společnosti Deloitte.“
Možnost získání certifikace byla hlavní cenou v letošním národním kole studentské soutěže Project Management Championship mezinárodní organizace IPMA. Tehdy na domácí půdě zvítězil tým studentů Ústavu ekonomiky a managementu ve složení Kateřina Kleinová, Lenka Filipiaková, Marina Goncharová a Timotej Pitak.

Studium úspěšně zakončilo 7 studentů magisterského programu Odvětvový management, 2 studenti bakalářského programu Ekonomika a management a 1 studentka anglického programu Economics and Management. Přejeme všem hodně štěstí v dalším pracovním a osobním životě a v dalším studiu.

V rámci 2. fáze projektu se žáci zapojených pražských základních škol začali aktivně účastnit pilotovaných zážitkových edukačních programů Národního zemědělského muzea. Od března do června 2022 navštívilo edukační programy celkem 225 žáků. Největší oblibu si získal program Od oštěpu k civilizaci.
Současně proběhlo vzdělávání druhé skupiny učitelů. Učitelské týmy tvořili vyučující ZŠ a víceletých gymnázií. Do konce května 2022 bylo zorganizováno dalších 6 celodenních vzdělávacích seminářů. Při výuce byl kladen důraz na vhodné využití vybraných MAM (moderních aktivizační metod) a podporu místně-orientovaného učení i práci v komunitě s důrazem na rozvoj sociálního pilíře udržitelného rozvoje. O pestrosti a bohatosti aktivit svědčí i ukázky úloh na dokumentačních fotografiích.
Projekt MAM do výuky! tvoří odborníci z Ústavu ekonomiky a managementu, Ústavu udržitelnosti a produktové ekologie VŠCHT a Národního zemědělského muzea v Praze.

Ve dnech 16.6. a 17.6. pořádal Ústav ekonomiky a managementu mezinárodní symposium Learn to Change a konferenci CORALL v rámci projektu Erasmus +. Obou akcí se zúčastnili kolegové z Finska, Maďarska, Německa, Polska, Nizozemí, Irska, Slovenska, Portugalska a České republiky. Vysokoškolští učitelé z převážně technicky chemicky a ekonomicky zaměřených univerzit. Účastníky přivítal pan prorektor Milan Jahoda.
Learn to Change - International Symposium on Participatory Pedagogy.
Mezinárodní vědecké symposium Learn to Change se zaměřilo na využití digitálního storrytellingu. Hlavní příspěvek pronesl Daniel Libertin, odborník v oblasti digitálního marketingu z kreativní obsahové agentury C3 Prague. V příspěvku se věnoval významu digital storytellingu při tvorbě komplexních content-marketingových konceptů.
Videozáznam z mezinárodního symposia Leran to Change si můžete přehrát zde.
CORALL – Coaching-oriented Online Resources for Autonomous Learning.
Účastníci mezinárodní vědecké konference CORALL hovořili o problematice autonomního učení ve vztahu k rozvoji jazykových dovedností a vysokoškolských studentů. Hlavní příspěvek pronesl přední odborník a autor několika vědeckých publikací na téma autonomní učení prof. David Little z Trinity College Dublin a Lenka Zouhar Ludvíková proděkanka pro zahraniční záležitosti z Mendelovy univerzity, která se zabývá využitím koučovacích technik v rámci jazykové výuky.
Videozáznam z konference CORALL si můžete přerát zde.
Learn to Change
CORALL

Úspěch VŠCHT v univerzitním žebříčku QS
VŠCHT již počtvrté obhájila druhé místo mezi českými vysokými školami v prestižním žebříčku QS World University Rankings 2023. V celosvětové konkurenci naší univerzitě patří 358. příčka.
Ke skvělému výsledku v QS World University Rankings 2023 tradičně nejvíce pomohla skutečnost, že na jednoho akademika připadá malý počet studentů. Individuální podpora při vzdělávání a přirozené zapojení studentů do výzkumu vyneslo VŠCHT dokonce 29. místo na světě a první v Česku.
VŠCHT Praha si v žebříčku udržuje pozice kolem poloviny čtvrté stovky světových univerzit. To je vzhledem k velkému nástupu a zlepšování asijských univerzit odrazem i našeho posunu vpřed. Chci poděkovat všem pracovníkům a studentům naší školy, protože bez nich by to nešlo. Snažíme se budovat vstřícné a ke všem férové prostředí, kde se každý může zapojit do vědecké činnosti. Chápu ale, že žebříček je jen číslo. Důležitější je, abychom na sobě pracovali a skutečně se zlepšovali.“ říká Pavel Matějka, rektor VŠCHT.
K dobrému umístění přispívá mezinárodní prostředí naší univerzity - na české poměry vysoký počet studentů ze zahraničí. V posledních letech také škola láká zahraniční akademiky, kteří svoji kariéru spojují s VŠCHT Praha. Po loňském roce, který byl velmi ovlivněn pandemickou situací došlo u těchto ukazatelů k opětovnému nárůstu. V celkovém výsledku to znamená pro VŠCHT umístění na 230. místě v příslušném kritériu.
V letošním vydání žebříčku se umístily i další české školy. Největší česká škola, Univerzita Karlova, se umístila na 288-290. místě na světě. ČVUT Praha se zlepšilo na 378-379. místo, Masarykova Univerzita 551.-560. místo, Univerzita Palackého v Olomouci 651.-700. místo. Celkově se v žebříčku umístilo 16 českých univerzit.
Celý žebříček a jeho metodiku naleznete na webu QS World University Rankings 2023.

Studentskou cenu Vitriol udělují studenti nejoblíbenějším pedagogickým i nepedagogickým pracovníkům na VŠCHT Praha. Cílem je ocenit práci těch, kteří nad rámec svých pracovních povinností inovují výuku, dokáží strhnout studenty pro svůj obor svým zápalem a vědomostmi při přednáškách, jsou pro studenty oporou a mentory vždy, když je potřeba.
Oceňování pedagogů ze strany studentů má na VŠCHT Praha delší tradici, v této podobě šlo o první ročník. Ocenění za rok 2021 bylo předáno na plese VŠCHT Praha. Ten se z důvodů omezení souvisejících s onemocněním COVID-19 uskutečnil až na 28. dubna 2022.
Výsledky
Laureáti prvního ročníku studentské ceny Vitriol za rok 2021 se v 6 kategoriích stali:
- Nejlepší pedagog za FCHI: Dr. Ing. Pavel Vrbka z Ústavu fyzikální chemie
- Nejlepší pedagog za FCHT – prof. Ing. Petr Zámostný, Ph.D. z Ústavu organické technologie
- Nejlepší pedagog za FPBT – doc. Ing. Iveta Hrádková, Ph.D. z Ústavu mléka, tuků a kosmetiky
- Nejlepší pedagog za FTOP – Ing. Marek Staf, Ph.D. z Ústavu plynných a pevných paliv a ochrany ovzduší
- Nejlepší pedagog za celoškolská pracoviště – doc. RNDr. Ing. Hana Scholleová, Ph.D. z Ústavu ekonomiky a managementu
- Nejlepší nepedagogický pracovník – Šárka Dintarová z děkanátu FTOP
O ceně
Studenti VŠCHT Praha můžou celoročně nominovat kandiáty na cenu. Během září probíhá vyhodnocení nominací komisí složenou z volených zástupců studentů v akademických senátech.
Ceny Vitriol vytvořila pro VŠCHT Praha umělkyně MgA. Dominika Petrtýlová, čerstvá absolventka UMPRUM v ateliéru pod vedením Ronyho Plesla. Mají podobu geometrické hříčky - Kleinovy lahve, kterou si si lze zjednodušeně představovat jako uzavřenou nádobu, která nemá vnitřek ani vnějšek (podrobněji viz článek na wikipedii).
Cenu Nejlepší pedagog za celoškolská pracoviště získala doc. RNDr. Ing. Hana Scholleová, Ph.D. z Ústavu ekonomiky a managementu.

Posluchači programu Odvětvový management zvítězili na domácí půdě Kampusu Holešovice v národním kole studentské soutěže Project Management Championship mezinárodní organizace IPMA a kvalifikovali se tím do světového finále, které se bude konat 10. - 12. června v Berlíně. Gratulace patří Kateřině Kleinové, Lence Filipiakové, Marině Goncharové a Timoteji Pitakovi.
Naši studenti vytvořili skvělou atmosféru v týmu a dokázali se úspěšně vypořádat se vším, co se od nich očekávalo během celého sobotního dne. Zadáním bylo zorganizovat akci pro představení luxusních elektromobilů za pomocí nástrojů projektového managementu a tu obhájit před odbornou porotou. Hodnotnou cenou je umožnění certifikace projektového manažera IPMA úrovně D.
IPMA Project Management Championship je tříkolová soutěž, skládající se z kvalifikačního kola, národního finále a světového finále. Zaměřuje se na studenty vysokých škol, věnující se projektovému řízení, a mezi její hlavní cíle patří prohloubení zájmu o profesionální projektové řízení na národní a mezinárodní úrovni a sdílení know-how mezi výzkumem a průmyslovou praxí.

Ústav ekonomiky a managementu VŠCHT zahájil v rámci celoživotního vzdělávání „Executive Education Academy“. Účastníky jsou manažeři a vlastníci firem. Lektoři patří mezi renomované lídry a odborníky v oblasti ekonomiky a managementu. Výuka využívá interakci a sdílení zkušeností. Program probíhá od 28. února 2022 do 29. června 2022. Sylaby programu jsou pro účastníky v MS Teams VŠCHT.
První den program se uskutečnil dne 23. února. Zahrnoval dva moduly. Modul 1 se věnoval General management a jeho lektorem byl Tomáš Tkačík, Business Media, s.r.o. Druhý modul o Corporate Governance vedl Karel Dřevínek ze společnosti Skils, s.r.o.
The School of Business, the UCT, has launched the "Executive Education Academy" as part of its lifelong learning. Participants come from businesses and act as managers or owners. The lecturers belong to renowned leaders and experts in economics and management. Teaching uses interaction and experience sharing. The program runs from 28 February 2022 to 29 June 2022. Participants have information about the program's content detailed by syllabuses and distributed via the MS Teams.
The first day of the program took place on 23 February. It included two modules. Module 1 dealt with General Management lectured Tomáš Tkačík, Business Media, s.r.o. The second module focused on Corporate Governance, and its lecturer was Karel Dřevínek from Skils, s.r.o.
